[offtopic]TJa, ik bulk van het geld en weet echt niet waar ik het aan uit moet geven op mijn leeftijd.[/offtopic]
Ik heb maar weer de ATI-kaart er in teruggeplaats, kijkt een stuk rustiger.
Zal nog eens proberen om de Omega-drivers te installeren en dan laat ik het er voorlopig wel bij, weet ik meteen een leuk vaderdags kado in mei, anders heeft moeders niets te geven.
Tot nu toe wil ik iedereen bedanken voor het meedenken met mijn 'uitdaging' en het bieden van oplossingen, uiteraard sta ik nog steeds open voor ide?en.
Edit: goed nieuws, het is volledig opgelost, hoe?
Na wat gestoei met de drivers van ATI, Omega, oude kaart eruit, monitor aangesloten op onboard-videokaart (wat ook niet echt lekker liep) weer de boel teruggezet, alles drivers verwijderd, pc opnieuw opgestart, kreeg een enorm lelijk beeld met 64k kleuren (jak), weer opnieuw opgestart en de kaart opnieuw laten detecteren. Toen de Omega-drivers weer gedownload maar nu alleen de drivers geinstalleerd en niet de extra tools die erbij zaten (had ik in eerste instantie wel gedaan) en voila, mooi beeld met een resolutie van 1440x900, scherpe letters en geen haperingen bij het scrollen.
Mensen, jullie allen enorm bedankt voor alle info die ik heb mogen ontvangen.
Edit2: nou, de beeldkwaliteit is helemaal goed alleen nu is het volgende probleem ontstaan, ik krijg een foutmelding 'ati2dvag.dll' tijdens het afsluiten van het systeem.
http://www.picoodle.com/view.php?srv=img03&img=/8/5/6/f_DSC00026m_80f9730.jpg
Ik heb al gegoogled en zag als oplossing het vervangen van het betreffende .dll bestand door een oudere, dit dus gedaan maar toen kreeg ik weer 64k kleuren (weer jak).
De andere oplossingen die men bedacht had heb ik al gechecked.
Tijdens het werken op de pc krijg ik verders geen melding en werkt alles normaal.
Zal misschien wel aan de drivers zelf liggen i.c.m. Vista.