Mensen, vanmiddag heb ik een nieuw scherm gekocht, t.w. een Acer AL1916W (Widescreen).
Uiteraad heb ik de resolutie aan moeten passen (stap over van 15"naar 19" en nu een resolutie van 1280x960) maar nu valt mij op dat het beeld hapert als je gaat scrollen, ik krijg dus geen vloeiende bewegende beelden te zien.
Ik heb al meerdere resolutie geprobeerd maar hij blijft haperen.
Mijn videokaart is een ATI Radeon 9200 en wordt wel herkend door Vista maar er zijn geen drivers voor te krijgen.
Hebben jullie een idee misschien wat hieraan te doen valt.
NB, ik ga eerdaags wel een nieuwe videokaart halen maar nu zijn de centjes weer even op na aanschaf van de monitor en een vaatwasser.
04 mei 2007 18:08
etienne
het zal idd aan de videokaart liggen, deze zal niet geschikt zijn voor zo?n groot scherm. Of je gebruikt de verkeerde drivers
04 mei 2007 18:09
leviathan
Ik stem op "verkeerde drivers". Jammer dat er geen drivers voor zijn. Maar daar zal je met je toekomstige aanschaf wel op letten denk ik.
Quote van Erwin_w op 02 May 2007 16:04
[quote]Welkom bij Vista[/quote]
;)
04 mei 2007 18:35
erwin_w
Ik wist dat mijn videokaart eigenlijk niet geschikt is voor Vista, maar zolang deze nog even werkt is het wel goed, en ja ook ik ondervind dus dergelijke "uitdagingen' met Vista dus hiervoor geldt dus ook "Welkom bij Vista" (heel scherp opgemerkt maar wel funny)
En zo zijn er nog wel wat van die 'uitdagingen'.
Ik zal eens even rondneuzen voor een goede videokaart (wel AGP want PCI-e heeft mijn moederbord niet)
Dus mochten er opties zijn vanuit jullie dan hoor ik dat graag.
04 mei 2007 18:39
blacksorcerer
Zijn hier misschien niet ook alternatieve drivers voor?
Ik hoor bijv. vaker die Omega drivers voorbij komen, misschien dat er ook van dat soort drivers zijn die voor Vista werken?
En anders heb je voor een zacht prijsje wel een (tijdelijke) nieuwe AGP kaart die wel Vista capable is ([url]http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=6957[/url] <== overzichtje van geschikte videokaarten).
04 mei 2007 18:43
leviathan
Doet me hier aan denken, tevens uit hetzelfde topic als de vorige quote:
Quote van Djoey op 02 May 2007 17:19
[quote]Driver voor xp downloaden
uitvoeren met xp sp2 compatibiliteit modus.
dan moet t werken :)[/quote]
04 mei 2007 18:44
louwrens
euh 19" widescreen is 1440X900 pixels hoor
04 mei 2007 18:47
gerbenkwakkel
Ik heb de ATI Radeon 9250 dus een heel iets nieuwer type en de mijne deed het wel gewoon goed op Vista,
Dus ik denk dat de jouwe ATI Radeon 9200 wel gewoon goed moet doen op Vista,
Probeer anders deze als je die nog niet hebt gehad?
Ik had hetzelfde probleem;).. Ik heb de omegadrivers geinstalleerd, daarna problemen verholpen. Probeer dat eens zou ik zeggen;). Ik heb gezien dat wij vlakbij elkaar wonen (me=velp), en ik kan misschien aan een XFX 6600GT voor je komen. We houden daar even contact over.
04 mei 2007 19:24
leviathan
Ja, dacht ik ook al aan, aan onoffici?le drivers, mms dat die wel werken, zoals bijvoorbeeld omegadrivers.
Al kon ik daar geen vista versie vinden.
Ze werken wel goed, ook met oudere kaarten.