Ik wil binnenkort een andere videokaart aanschaffen. Uiteraard heb ik een beperkt budget die niet al te hoog is. Nu zat ik zelf al beetje te zoeken, en ik kwam uit op Nvidia Geforce 7600 GT en Nvidia Geforce 7900 GS.
Nu is mijn vraag: Welke kaart raden jullie mij aan?? (Ik wil er mee gamen enzo)
De Nvidia 7900 GS kaart is ongeveer ?35,- duurder. (Maar is deze dan ook wel beter??)
...................................................................................................................... Nvidia Geforce 7600 GT:
De nieuwe 7600GT is de beste keus als het gaat om mainstream kaarten. Deze kaart is een stuk sneller dan de vorige series. Hogere snelheden betekenen betere prestaties. Deze videokaart is speciaal ontwikkeld om hoge prestaties te leveren tegen een schappelijke prijs.
Speciaal voor de hardcore gamer met een beperkt budget.
In Nr6 editie van Computer totaal heeft de Sparkle 7600GT de Award verdiend beste keus. Deze award is gegeven omdat de Sparkle 7600GT een uitermate goede prijs / performance verhouding heeft.
[img]http://img394.imageshack.us/img394/6267/1006rs4.gif[/img] Key features:
nVidia GeForce 7600GT
256MB GDDR3 12 Pipelines
SLI Support HDTV, Dual DVI-I, SLI
[b]
Specificaties:[/b]
Chipset: GeForce 7600GT
Core Clock: 560 MHz
Memory Clock: 1.4 GHz
Memory Type: 256 MB GDDR3
Memory Interface: 128-Bit
RAMDAC: 400 MHz (support dual QXGA displays)
Bus Type: PCI-Express 16x
Connections: Dual DVI-I
HDTV:Resolution up to 1920 X 1080i
......................................................................................................................
Nvidia Geforce 7900 GS:
Het jongste broertje in de 7900 PCI-express familie:
De 7900 GS: Deze chip heeft 20 pixelpipelines - 4 minder dan zijn grotere broer 7900GT. Ondanks dit scoort hij mede door de vernieuwde architectuur van de kaart in de 3D benchmarks nog geen 5% lager!!
Dit geeft de kaart een uiterst hoge prijs / performance ratio en is dus een ideale keuze voor de gamer die net niet wil gaan voor de GX2 of de GTX !
de 7900 gs is wel het beste en voor dat beetje duurder zou ik hem best kopen. want over een poos zul je hem nodig hebben met al die nieuwe games.
11 december 2006 19:22
d3nnis89
Ik zie dat bij de Nvidia Geforce 7900 GS de Core clock en memory clock lager is
Daarintegen is de RAMDAC 2x 400 Mhz bij deze kaart
Maakt dit wat uit?
.............................
Misschien zijn er al mensen die 1 van deze kaarten hebben?!
Graag zou ik van die mensen ook hun mening willen horen ;)
[i]
Edit: @ Boers25: Dank je voor je reactie[/i]
11 december 2006 19:24
boers25
dit zou je moeten vragen aan een bekender iemand op dat gebied. ik hou me vooral met software bezig dus sorry maar ik probeerde alleen maar te helpen en dat was mijn mening (naar het beetje ervaring met videokaarten)
11 december 2006 19:26
blacksorcerer
Ik heb de 7900GS zelf en het is zeker een prachtig kaartje
Alle nieuwe games kan ik op het hoogste draaien inclusief 4xAA, dus daar kan je nog wel een behoorlijke tijd mee vooruit en deze XFX versie clockt ook nog eens supergoed over :p
Als je dat beetje extra geld hebt om de 7900GS te kopen zou ik dat zeker doen ;)
@D3nnis89: de clocksnelheden van verschillende cores vergelijken heeft niet echt veel zin...
Reviews en vergelijkingen aan de hand van dezelfde benachmarks heb je veel meer aan en geven meteen de pratijk aan.
11 december 2006 19:39
d3nnis89
Quote van blacksorcerer op 11 Dec 2006 19:39[quote]Ik heb de 7900GS zelf en het is zeker een prachtig kaartje
Alle nieuwe games kan ik op het hoogste draaien inclusief 4xAA, dus daar kan je nog wel een behoorlijke tijd mee vooruit en deze XFX versie clockt ook nog eens supergoed over :p
Als je dat beetje extra geld hebt om de 7900GS te kopen zou ik dat zeker doen ;)
@D3nnis89: de clocksnelheden van verschillende cores vergelijken heeft niet echt veel zin...
Reviews en vergelijkingen aan de hand van dezelfde benachmarks heb je veel meer aan en geven meteen de pratijk aan.[/quote]
Okej, dus ik kan gewoon het beste voor de 7900 GS gaan.(Voor het gamen)
Hoe zit het trouwens met het geluid van die ventilator??
[b]
Edit:[/b]
Red ik het dan trouwens wel met me 370 W voeding?
- Zie me specs voor alle info wat er in me kast zit
Owja, en wat houd die Memory Interface eigenlijk in??
Bij de Nvidia Geforce 7600 GT is dat 128-bit en bij de 7900 GS is dat 256-bit.
Heeft dat iets met kleuren te maken??
11 december 2006 19:59
blacksorcerer
370W is wel genoeg, maar dat ligt er dan wel aan of het een beetje kwaliteitsvoeding is...?
Ik zou zeggen zoek dat even uit, of als het niet lukt post even merk + type hier ;)
Mijn ventilator heb ik er niet lang op gehad, omdat ik al een Zalman VF700-CU had die geweldig werkt verricht. De originele ventilator draaide bij mij op 100% de hele tijd en dan maakt het wel een herrie, maar ik denk dat dat meestal niet het geval is. (houdt er rekening mee dat zo een dingen verschillend zijn per merk).
11 december 2006 22:55
d3nnis89
Voeding: ATX Be Quiet! 370 W (Stond al bij me specs;))
Ik denk dat ik vooralsnog een Zalman Fatal1ty FC-ZV9 ventilator koop voor me videokaart.
Betere koeling dan die standaard ventilator.
Ben namelijk ook erg te spreken over de temp. van me CPU, door de Zalman koeler die ik er nu op heb zitten ;)
11 december 2006 23:06
christiaan
Ik denk eerlijk gezegt dat je voeding het niet gaat redden, kan je anders even kijken hoeveel ampere hij op de 12v+ lijn kan leveren. Dit gaat namelijk vooral op voor de videokaart. Volgens mij zit er bij die voeding ook noig eens geen pci-e aansluiting. Deze wordt bij de videokaart geleverd maar die vraagt wel 2 molexen. Heb je dat wel?
Het is in ieder geval een risico dat je neemt als je de kaart koopt en de voeding houd.
Ook wil ik je wijzen op een kaart die beter is dan de 7900gs.
Het gaat om de X1950 pro, deze kaart kost 189,-. Dit is een prikkie voor wat hij presteerd. [url]http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGNka5iVmJrK/viewproduct/Sapphire_Radeon_X1950_Pro/[/url]
Input
Input voltage 200-240 V
Input frequentie 47-63 Hz
[img]http://img214.imageshack.us/img214/5742/naamlooslh8.png[/img] Omgevings specificatie:
Gebruiks temperatuur 0 tot +50?C
Opslag temperatuur -25? tot +85?C
Relatieve vochtigheid 20% tot 80%
Aansluitingen:
1x ATX, 6x5.25", 2x3.5", 1x 4pin 12V, 1x AGP pro, 1x PCI-Express, 4x sATA, 3x 3pol./4pol. connectors voor kast ventilatoren (fan-snelheid gecontroleerd door voeding)
[b]
Afmetingen: [/b]
150*140*86mm
...........................................................
@ Christiaan: ik heb wel een PCI-E kabel aan me voeding zitten. Zo een vierkante blauwe stekker dacht ik. Alleen deze heb ik nergens in gestoken, omdat ik nergens een aansluiting kan vinden waar die in moet.