Niet iedere pc of vga kaart moet die stekkers hebben. Ik hebz elf een MSI K8N NEO 4 F met een XFX Nvidia Geforce 6600GT pci-e en daar hou ik ook 2 van die blauwe stekkers over...
12 december 2006 14:27
d3nnis89
dit komt omdat ik ook een Nvidia Geforce 6600GT PCI-E heb :P
(Nog wel tenminste)
Ik heb trouwens wel een kabeltje waarop staat: H.D.D/VGA (Ziet eruit als een normale stekker die je ook in je CD-rom speler stopt voor stroom)
En op me moederbord, boven de PCI-E slots zit ook precies zo een aansluiting
Genaamd: PCI-E 12V
12 december 2006 15:31
christiaan
oke.. over je voeding heb ik dan niks gezegd. Deze is goed. Ik blijf ook liever bij nvidia, mee eens, maar als je een veeel betere kaart voor hetzelfde bedrag kan krijgen.. dan weet ik het nog zo niet..
12 december 2006 15:57
blacksorcerer
Quote van christiaan op 12 Dec 2006 15:57[quote]oke.. over je voeding heb ik dan niks gezegd. Deze is goed. Ik blijf ook liever bij nvidia, mee eens, maar als je een veeel betere kaart voor hetzelfde bedrag kan krijgen.. dan weet ik het nog zo niet..[/quote]
Dit vindt ik een beetje onzin, aangezien het niet waar is dat die kaart veel beter is ^o)
En ik ben zeker niet pers? voor NVidia, maar tests en vergelijkingen wijzen dat gewoon uit (genoeg te vinden erover op Google).
De kaarten zijn namelijk min of meer aan elkaar gewaagd en bij sommige benchmarks is de ene iets sneller en omgekeerd.
En als die kaart al iets beter eruit zal komen maar de TS al duidelijk de voorkeur geeft aan NVidia, lijkt me de keuze snel gemaakt.
(Wellicht heeft hij daar ook mogelijkheid bij voor SLI of al ervaring mee om over te clocken etc. en dat kan hem dan weer meer peformance leveren...)
In games al zowiezo het verschil tussen de 2 kaarten niet te merken zijn.
Edit: ff wat meer rondgekeken en het blijkt dat de ATI indd meestal hoger scoord wat betreft de 3DMark06 score, maar in de games is het aantal frames/seconde toch meestal hoger(=beter) bij de NVidia. (voor meer zie o.a.: [url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=7900GS+vs+X1950Pro&meta=[/url])