Hey ik wil graag een nieuwe videokaart, ik heb de nvidia geforce 7900 GTX op het oog, maar hiervoor heb je een PCI-Express slot voor nodig. Kent iemand een programma om te zien welke aansluitingen je op je mobo hebt? (Anders moet ik de pc weer helemaal loskoppelen en mijn hoof 15x stoten aan het bureau:p:p)
03 augustus 2006 18:16
keitaro
Weetje niet uit je hoofd of je een AGP of PCI-E poort hebt dan?
Zo nee, draai kast ff open dan toch maar, heb je lang werpige smal slot dat lijkt op PCI is het PCI-E :p is het kort dik ding, agp... of typ je mobo is in met google, geheid dat er plaatjes te vinden zijn daarop kan je het ook zien, maar daarvoor moet je je mobo kennen...
Jaja, tis allemaal wat kijken of je AGP of PCI-e hebt...
03 augustus 2006 18:29
xp 2
Op de doos staat 3x PCI maar ik weet niet welke snelheid
03 augustus 2006 18:47
blacksorcerer
PCI zijn de "gewone" sloten voor geluidskaarten enzo, het moet echt een PCI-E zijn (16x)
Weet je wel welk mobe je hebt dan?
(die kan je iig zien met bijv Everest Home Edition en andere info progs, waarschijnlijk ook daarmee welke sloten allemaal ;))
03 augustus 2006 18:57
leviathan
lees je mobo boekje, dat zit er niet voor niets bij hoor.
03 augustus 2006 20:55
louwrens
AGP is een bruin slot PCI is een wit slot
eerst komt altijd AGP en dan PCI
03 augustus 2006 21:40
easyboarder
je moet nooit afgaan op de kleur van een slot.. want ik heb genoeg PCIe slotn gezien die wit/geel/bruin of zwart zijn of wat dan ook. Daarom vind ik het handig als mensen in kunnen vullen wat voor systeem ze hebben, dan kan iedereen kijken wat diegene nodig heeft
03 augustus 2006 22:03
xp 2
Het is een MSI MS-6701 Medion (OEM)
Volgens everest zit er 3x PCI en 1x AGP op. Mijn huidige viideokaart zit op het AGP-Slot
03 augustus 2006 22:37
leviathan
en dus kun je er geen pci-e kaart in prikken.
03 augustus 2006 22:46
keitaro
Idd, dus als je een 7900 er in wil duwen, moet je of heel hard duwen en bidden dat die na het afbreken nog doet.
Of een AGP kaart kopen, of een nieuwe mobo met PCI-E halen...