Hoe komt het eigenlijk dat je geluidskaart je framerate bevorderd? Gaat ie de videokaart meehelpen met beelden renderen ofzow? :o
02 februari 2006 22:05
gerjan
[quote]Hoe komt het eigenlijk dat je geluidskaart je framerate bevorderd?[/quote]
is dat zo? das inderdaad raar. dan moet ik maar es een geluidskaart kopen:d:d:d:d:p:p
03 februari 2006 13:25
greywolf
voor het eerst dat ik over zoiets hoor? hoe kwam je aan die info en kan je de link ervan even posten?
03 februari 2006 15:02
easyboarder
Dat is alleen bij de nieuwe geluidskaart van Creative, de Soundblaster X-FI. Deze heeft een apparte geluidsprecessor (net zo krachtig als een Pentium 4 3Ghz). Hierdoor lopen games gemiddeld 40% sneller ;)
03 februari 2006 15:06
gerjan
dus als ik de creative soundblaster x-fi koop schiet mijn fps ook een stukje omhoog? dat lijkt me wel wat:):):):)
03 februari 2006 15:11
stefanbeljaars
Nou het is zoizo dat een geluidskaart versnelt. Alles wat onboard zit trekt CPU. Alles chipset het minste en geluidskaart het meeste. Bovendien zijn de onboard geluidskaarten sloom. Als je ingame alles op max zet word het spel zo zwaar vertraag omdat de geluiden er niet snel genoeg doorheen kunnen dat je minder FPS maakt. Zo ver dat je er lag van kan krijgen. Doe maar eens voor de gein BF2 met je onboard en dan Hardware en alles op max doen. Waarschijnlijk krijg je hierdoor dikke lag (Mijn AC97 wel in iedergeval, Mijn X-Fi Fatal1ty FPS niet DUH) .
03 februari 2006 15:20
leviathan
waarom is het alleen bij BF2? want daar gaat ie wel traag, en bij NFS MW gaat ie niet traag, terwijl NFSMW toch echt zwaarder is. Dat het geluid bij NFSMW klote is vind ik in ieder geval niet.
03 februari 2006 15:36
stefanbeljaars
Nee nee, het geluid uit BF2 is extreem zwaar. Serieus daar heb je zo veel reken kracht voor nodig. Die geluidsbestanden die daarvoor gebruikt zijn zijn niet normaal groot meer en is helemaal 5.1 terwijl NFSMW maar stereo is. Niks biezonders.
03 februari 2006 15:41
leviathan
ja da's echt jammer van NFSMW want NFSU2 op me cube is w?l in surround. dan hoor je ze echt achter je rijden (natuurlijk niet v??r je he :o )
03 februari 2006 15:43
stefanbeljaars
leviathan zei op: 03/02/2006 - 15:43[quote]ja da's echt jammer van NFSMW want NFSU2 op me cube is w?l in surround. dan hoor je ze echt achter je rijden (natuurlijk niet v??r je he :o )[/quote]
Leuk want NFSU2 op de pc is gewoon stereo. (1 ook en de andere 6 delen van NFS ook)