Als ik ong. 2 uur me PC aan heb staan, en ik wil een spel spelen(MOH of GTA SA of wat dan ook) dan komt ie na een paar minuten met de foutmelding dat ie de VPU recover heeft moeten herstellen. En dan moet je de PC opnieuw opstarten. Dit begint behoorlijk erri te worden. iemand oplossing?
02 februari 2006 19:25
styloco
je moet ff naar alle in stellingen kijken en hier en daar wat proberen aan te passen en dan kijken of het nog steeds voorkomt, verder kan je alles updaten, dus ook je drivers...
02 februari 2006 19:40
roy92
Op de ATI Site kan ik tegenwoordig nergens meer drivers vinden...
02 februari 2006 19:47
easyboarder
Dit probleem heb ik zelf ook gehad. En ik heb heel wat forums afgezocht naar de oorzaak van dit probleem. Sommige zeiden dat je VPU Recover uit moet zetten zodat je de foutmelding niet meer krijgt. maar dan valt je spel "zonder reden" weg. VPU recover probeert een fout te herstellen zonder de game af te sluiten, lukt dat niet dan krijg je de foutmelding. Dus uitzetten is ook geen optie. Bij mij is het probleem opgelost, ik heb 2 dingen gedaan:
1. AGP Drivers van mijn moederbord ge?nstalleerd (zonder dit werkte de hele boel niet goed)
2. Mijn BIOS ge-update aangezien er een fix was voor Radeon 9800 kaarten (mijn videokaart).
Kort samengevat, kijk op de website van je moederbord fabrikant of er een belangrijke BIOS update en/of AGP drivers beschikbaar zijn.
PS.
Op deze pagina staan de Windows XP Media Center drivers (beetje naar benede scrollen):
[url]https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=294[/url]
02 februari 2006 19:48
roy92
Ik heb net een nieuw Moederbord, dus met de drivers van de bios zit het wel goed. Maar...AGP drivers? Waar kan ik die vinden dan
edit:
Met die drivers voor windows Media center, ik heb op die PC op dit moment geen internet, en dat heb je geloof ik wel met dat programma'tje nodig. Ik zal hem wel eens proberen(trouwens, ik heb MCE er pas later opgezet. Eerst had ik gewoon windows xp)
02 februari 2006 19:52
easyboarder
ik zal eens kijken of er misschien AGP drivers voor je zijn. Ik heb toevallig ook een ASrock moederbord, dus ik ken de website
EDIT:
Dit is de site met drivers voor jouw moederbord:
[url]http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7VT4A%20Pro#bios[/url]
Maar voordat je klikt.. Ik heb ook gekeken naar de verschillende BIOS updates (die er onder staan) en er staat wel het 1 en ander over videokaarten. Je moederbord mag dan wel nieuw gekocht zijn, maar dat wil niet zeggen dat de nieuwste BIOS er al op staat. Welke versie van je BIOS heb je nu? (kun je zien helemaal aan het begin van het opstarte links boven in de hoek, daar staat een nummer.)
Standaart zit er versie 1.10 op bij jou. Andere versies zijn nog:
1.20
1.30
1.40
1.50
Nog 1 laatste tip: meteen updaten naar de aller nieuwste BIOS kan geen kwaad, dat heb ik ook gedaan. ;) succes
02 februari 2006 19:53
roy92
Keitaro had net maat aan de telefoon en die heeft het ook gehad. Die heeft het opgelost met updaten van videodrivers. DUs dat zal ik eerst gaan proberen.
02 februari 2006 20:03
easyboarder
Oke, succes daarmeeheb je nog vragen, kom dan gerust terug ;)
02 februari 2006 20:05
gerjan
ik had ook een soort probleem.
ik heb nu omega drivers en het probleem is verholpen.
dat is dus ook nog een optie (misschien)
vpu recover zou ik idd ook uitzetten dat zat bij mij ook te kutten
03 februari 2006 15:01
easyboarder
het is een goed idee om het aan te laten staan vind ik zelf.. dus laat die zolang mogelijk aan en zet hem pas uit als je ALLES hebt geprobeert. Omega drivers zijn ook een goed alternatief ja