Enkele weken geleden is mijn laptop gecrasht, en nu wil ik graag windows herinstalleren maar ik heb geen windows cd, en tot zover kan ik niemand vinden die mij er een wil lenen. Nu is mijn vraag dus of jullie mij kunnen helpen aan een legale download van windows, want ik heb nog wel een activatiecode, die (hopelijk) werkt.
Alvast bedankt
17 oktober 2009 12:40
luccey
Je moet waarschijnlijk contact opnemen met de leverancier van de laptop. Zij kunnen meestal wel een herstel-cd regelen. En zo niet, dan moet je er in het uiterste geval eentje kopen bij het merk van je laptop. Zo'n optie staat meestal wel op hun site.
17 oktober 2009 12:44
timenting
Zoals jij het nu zegt klinkt het nogal iligaal,
jij wil een windows download en je hebt een hopelijk goeie code ?
Als jij de laptop gekocht hebt met een code erop ( nieuw ) dan is het gewoon zeker dat deze code goed is.
En het klopt wat Luccey zegt, gewoon even bellen of zoeken.
17 oktober 2009 14:22
pctweaker
Windows XP is niet meer zo duur in de winkels, kleine inverstering... Bij Alternate kost Windows XP Home Edition ?79,- dus.
Als je een abonnement bij TechNet en/of bij MSDN hebt, dan kun je daar even kijken voor Windows XP. Dat weet ik niet zeker.
17 oktober 2009 15:56
nickk
@Pctweaker:
Kleine inverstering is ?79,-- voor Windows XP :S? Windows XP is een besturingssysteem dat al 8 jaar oud is! en kijk eens naar de prijs van Windows 7 -> ?119,--.
Inderdaad bij Technet en MSDN (of andere varianten) kan je legaal Windows OS'en downloaden en andere software downloaden, maar dat een 12 jarige nu zoveel er voor gaat betalen vraag ik me af :S.
17 oktober 2009 18:39
stifmeistah
[quote=138539]
Dat ga ik ook niet doen... Daarom vraag ik ook om een download :P
17 oktober 2009 19:30
nickk
Dan zijn we snel klaar Stifmeistah,
Windows is alleen legaal te downloaden via Microsoft's Technet, MSDN en MSDNAA. Dit zijn de bekendste site's waarvan af je Windows en andere software kan downloaden.
Alle andere manieren van downloaden is illegaal, dus bijv. een torrent, nzb, direct ISO download. Ook al is het een 1:1 kopie van bijv. MSDN af.
Je hebt dus de volgende mogelijkheden:
- Kopen van Windows XP Home/Pro cd
- Contact opnemen met de fabrikant voor ?f een backup cd ?f een Windows installatie cd
- Downloaden van Windows XP vanaf bijv. Technet of MSDN. Dit zal je waarschijnlijk helemaal niet hebben, maar het is een mogelijkheid.
Oja, ga nu niet w??r vragen om een downloadlink van Windows XP, want anders val je bij mij zeker onder het kopje:
[quote]Licentie- of copyrightschendingen[/quote]
17 oktober 2009 19:39
stifmeistah
Ja maar ik heb toch een activicatiecode
17 oktober 2009 19:43
nickk
[quote=138542]Dan moet je dus een Windows XP cd kopen zonder serial code, is al wat goedkoperof bellen met fabrikant van je computer.
Ik neem nu aan dat je niet MSDN of Technet e.d. hebt :P
17 oktober 2009 19:47
pctweaker
Waarom zou iemand van 12 dan geen MSDN of TechNet kunnen hebben? Is niet onmogelijk ...