Doorgaan Annuleren

Britse advertentie voor iPhone was misleidend

27 augustus 2008 19:53

AMSTERDAM - Een in Groot-Brittanni? uitgezonden televisiespot voor de iPhone was misleidend. Dat heeft de Advertising Standards Authority bepaald.
ANP

Volgens de reclamespot, die werd uitgezonden bij de Britse introductie van de eerste generatie van de iPhone, gaf het toestel toegang tot 'het hele internet'.

De ASA, vergelijkbaar met de Nederlandse Reclame Code Commissie, oordeelde dat die bewering "een misleidende indruk van de internetmogelijkheden van de iPhone" gaf.

Flash en Java

De waakhond was het eens met twee klagers, die er op wezen dat de iPhone geen ondersteuning biedt voor Flash en voor Java, twee op internet veel gebruikte technologie?n. Websites die van Flash of Java gebruikmaken, worden daardoor soms niet of onvolledig weergegeven, of missen functionaliteit.

Op basis van Apples reclamespot zouden gebruikers volgens de ASA de indruk krijgen dat de internetervaring op de iPhone identiek zou zijn aan die op een gewone computer.

Lees verder op

Reacties op dit onderwerp