Doorgaan Annuleren

Onderzoek duidt op positief effect in-game advertenties

05 juli 2008 17:47 life.tweakers.net

Uit onderzoek van The Nielsen Company zou blijken dat in-game advertenties over het algemeen goed worden ontvangen. Ruim driekwart van de gamers denkt positiever over een product of merk dat ze in-game gezien hebben.

Het onderzoek, dat The Nielsen Company uitvoerde in opdracht van in-game reclamebureau IGA Worldwide, levert uitsluitend positieve resultaten op. Zo blijkt uit het onderzoek dat 82 procent van de gamers vindt dat reclame in een spel geen invloed heeft op de vermakelijkheid van dat spel. Tweederde van de ondervraagden vindt de reclame-uitingen ook niet storend bij het spelen van de game. Bovendien slaat 70 procent van de consumenten het in-game onder de aandacht gebrachte product daarna hoger aan, en noemen het bedrijf of product in kwestie vaak 'innovatief, zo schrijft MCV. In-game advertenties hebben volgens het onderzoek ook een positief effect op de games zelf. Ruim 62 procent van de consumenten gaf aan een spel met in-game advertenties leuker te vinden omdat echte advertenties zou bijdragen aan de gameplay-ervaring.

Het onderzoek is gedaan onder meer dan 1300 pc-gamers. De games werden geleverd door Electronic Arts en Activision en de in-game advertenties waren van bekende merknamen als Taco Bell, Jeep en Wrigley, zo meldt het Internet Advertising Bureau. Op welke manier de invloed van de advertenties is getest en in welke mate de kwaliteit van de game van invloed is op de mening over de reclame-uitingen, is niet bekend gemaakt.

Lees verder op life.tweakers.net

Reacties op dit onderwerp