Windows hersteld: BlueScreen
juni 2012
-
twanajesterHallo,
Ik start mijn laptop op, en ik krijg een melding dat Windows is hersteld van een Bluescreen. Ik heb zelf helemaal geen Bluescreen gezien, Niet bij het opstarten en ook niet bij het afsluiten. Ik heb wel een screenshot genomen.
[IMG]http://i48.tinypic.com/ws7i8y.png[/IMG]
( http://tinypic.com/r/ws7i8y/6 )
Error:
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043
Additional information about the problem:
BCCode: 50
BCP1: FFFFFA8010F6F918
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF88005378CE0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\061112-10186-01.dmp
D:\TMP\WER-82664-0.sysdata.xml
Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409
If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt
[IMG]http://i45.tinypic.com/35iyxi1.png[/IMG]
( http://tinypic.com/r/35iyxi1/6 )
Hier is het dump bestand:
http://www.mediafire.com/?5a9l62zqsya8838
Wat is precies het probleem?
[IMG]http://i45.tinypic.com/2ir6pds.jpg[/IMG]
( http://yfrog.com/gyuv3slvj )
Memtest tot zover, Ik laat hem nog wel een nacht draaien vanaf nu.
Met vriendelijke groet,
Twana11 juni 2012 11:02 -
louwrensIk heb je dump uitgelezen met bluescreenview, ntoskrnl.exe heeft het veroorzaakt. En na Google werk komt het uit op brak geheugen, dus test je ram met memtest voor minimaal 5 phases. Laat hem een nacht of een dag draaien.11 juni 2012 12:24
-
nickkPAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
[quote]This Stop message occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which normally indicates that the system looks for data in the paging file. In this circumstance, however, the missing data is identified as being located within an area of memory that cannot be paged out to disk. The system faults, but cannot find, the data and is unable to recover. Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume can all generate this type of error.[/quote]
Wat Louwrens al aangeeft, je problem zit bij je ram.11 juni 2012 16:08 -
twanajester@Nickk @Louwrens IK heb net 5 uur lang memtest gedaan met 5 phases. 0 errors... Zou ik contact opnemen met Dell?11 juni 2012 19:03
-
nickkDat kan je ook proberen mits je nog garantie hebt en de originele software gebruikt :).11 juni 2012 19:55
-
twanajester[quote=144364] Oei, ik heb een Windows 7 gedownload, maar heb originele software ook nog wel op een meegeleverde DVD11 juni 2012 20:34
-
enesgIk zou even contact opnemen via de mail met Dell, dat kan via deze pagina , let wel op dat er enkel in het Engels gecommuniceerd word.
Dell zal waarschijnlijk vragen een diagnostische test te draaien met hun eigen software, wanneer er dan een fout geconstateerd word kan je de volgende dag al de postbode aan je deur verwachten met een nieuw reepje geheugen.
[quote=144364]
Zolang er geconstateerd kan worden dat het een hardwarematige fout is zal het Dell een worst wezen op welk OS de laptop draait en waar je de software vandaan hebt gehaald.11 juni 2012 22:34 -
louwrens5 uur is best wel kort. Ik draai hem meestal minimaal 8 uur, wat ze op GoT ook adviseren.
edit: op je memtest foto zie ik nog maar 1 Pass...
*gaat slapen na avonddienst*12 juni 2012 01:43