-
thecruciator
Hallo, ik heb een probleem met mijn Toshiba Satellite A110-225. De CPU Fan draait niet meer sinds ik deze heb schoongemaakt. De laptop is best oud; sinds 2006. Ik heb de cooler schoongemaakt omdat deze een afschuwelijk geluid maakte. Dit heb ik gedaan met een stofzuiger. Het geluid was weg, en de pc had geen last van overhitting. Ik heb allemaal verschillende manieren gebruikt, maar de fan draait niet langer dan 5 seconden. Helemaal uit elkaar gehaald, maar nog steeds geen resultaat. Suggesties? Ik gebruik trouwens 2 coolers die je onder de pc kan leggen (met USB aansluiting) maar de overhitting word steeds erger.
Alvast bedankt.
23 mei 2012 15:54
-
leviathan
Heb je de fan geblokkeerd tijdens het stofzuigen? Zo niet dan is de kans flink aanwezig dat de fan daardoor gesneuveld is. Een elektromotor is namelijk ook een dynamo. Je hebt tijdens het stofzuigen dan spanning opgewekt wat je moederbord of fan zelf kan beschadigen.
30 mei 2012 20:02
-
thecruciator
Het is zo gebeurt: Ik heb het moederbord niet aangeraakt, ik heb de stofzuiger op de cooler gezet. Stroom eraf (altijd) en de cooler er niet uit gehaald. Had een klein mondstuk erop gezet, en alles ging eerst nog goed. Ik zal een nieuwe kopen morgen.
30 mei 2012 20:28