lorre851
Hallo!
Ik heb een Acer Aspire 7110 (al een tijdje uit de handel) waarvan de accu tot op de draad versleten is. Aangezien Acer dit product niet meer ondersteunt, en dus ook geen accu's meer verkoopt voor deze laptop, heb ik een batterij van een ander merk moeten kopen.
Op de website van de verkoper stond expliciet "To be used with Acer Aspire 7000/7100 series", zoals ook op de batterij gedrukt staat.
Zowel de oude als de nieuwe batterij hebben een spanning van 11.1V, alleen heeft de nieuwe batterij een grotere capaciteit (4400mAh) dan de oude (4000mAh).
Nu komt het probleem: de laptop wil de batterij maar niet aanvaarden. Elke keer als ik opstart krijg ik dit leuke schermpje (gevolgd door "The system will shutdown in a few seconds..." als ik niet op netstroom aangesloten ben):
[img]http://home.deds.nl/~lorre851/IMG_0151.JPG[/img]
Windows zegt dat er "geen accu geïnstalleerd is". Wanneer ik echter de kabel van de adapter losmaak, werkt de laptop rustig verder:
[img]http://home.deds.nl/~lorre851/IMG_0150.JPG[/img]
Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem gehad met niet-Acer batterijen. Op fora vind ik verschillende topics, maar geen oplossing. Ik heb geprobeerd de BIOS te flashen (dit blokkeerde wanneer de nieuwe batterij geïnstalleerd was, maar werkte gewoon wanneer ik de oude erin stak), zonder resultaat. Via e-mail kan ik geen contact opnemen met Acer, omdat mijn "serienummer niet herkend wordt". De telefonische dienst is op dit moment ook niet bereikbaar.
Heeft iemand een idee hoe ik er toch voor kan zorgen dat de batterij wordt aangenomen? Is er misschien een manier om de leverancier of het merk van de batterij te spoofen?
24 maart 2012 12:37