Webcam: locked by another application
februari 2012
-
nickkHeb je apparaatbeheer (devmgmt.msc) en de Windows Logboeken (eventvwr) al eens bekeken over die fout?29 februari 2012 11:46
-
bart213ja is opgelost nu is die cam weer bezig29 februari 2012 23:05
maart 2012
-
nickkBart213, dat is hartstikke mooi, maar kun je dan ook vertellen hoe het is opgelost? Dit is wel zo netjes voor andere leden die met hetzelfde probleem zitten.01 maart 2012 08:50
-
bart213ik heb niks opgelost van die camera dat is een fout geweest laptop is sloom en doet veel dingen zelf ik heb niks gedaan. hoe het komt weet ikzelf ook niet kan aan mij liggen maar ik ben gister kort op de pc geweest01 maart 2012 21:53
-
erwin_wGezien de melding 'locked by another application' lijkt het er sterk op dat er een applicatie/service draaide (op de achtergrond) die gebruikt maakte van de webcamservice, hierdoor zou deze geblokkeerd kunnen zijn.
Was er toevallig geen service die je 'misschien onbewust' geactiveerd had (of door een andere applicatie)?
Maar ja, het probleem is verholpen en dat is het belangrijkste.02 maart 2012 13:58 -
bart213nee het probleem is niet verlopen ik heb ook niks geactiveerd weet ook niet wat ik heb gedaan wwant was laatst op msn ik wou die camera aanzetten toen kreeg ik in beeld te staat het gesprek is niet gelukt toen ging ik kijken bij de wabcam stond er dat locket by another application dus weet het niet04 maart 2012 13:13
-
erwin_wBeste Bart213, zou je nu eens gebruik kunnen maken van leestekens? Dat leest een stuk prettiger en wordt het geheel ook een stuk duidelijker.
Is er niet een programma actief die gebruik zou kunnen maken van de webcam?
Loop eens door je startmenu heen en bekijk de programma's eens en bedenk dan eens of het zou kunnen dat deze gebruik maken van de camera.
Ik noem bv. Skype, een andere soort van messenger, een webcam-applicatie van je laptop (mocht je die hebben), er zal iets moeten zijn dat de webcam 'locked'
Als je Googled op 'webcam locked by another application krijg je veel hits met dit probleem, zoek daar eens tussen, misschien zit er wat tussen.
Mocht je hebben gevonden dan graag de oplossing vermelden.
PS. ik weet niet op je een Toshiba hebt maar daar komt dit probleem veelvuldig voor.04 maart 2012 13:47 -
thecruciatorJe kunt ook eens in Taakbeheer kijken (CTRL-Shift-Esc), en dan naar de Processen. Daar staat dan misschien wel iets met "Webcam" of "Camera" in de omschrijving. Klik dan op het process en dan druk je op "Process beeindigen." Misschien werkt dat.04 maart 2012 19:57