-
Account verwijderd
Ben niet tevreden over het installatieprogramma van SP1 van microsoft. Het installatieprogramma houdt geen rekening met gebruikers wiens windows 7 installatie geen .NET framework meer heeft. Om ruimte te besparen heb ik .NET framework, geheel zonder tweaks te gebruiken en alleen een .NET framework officiele uninstaller, geheel verwijderd en uitgeschakeld in windows. Dit omdat ik het echt nooit gebruikt en het me een hoop kostbare ruimte scheelt. Echter het installatieprogramma geeft hierdoor een hele vage 'fout in het configureren van service pack'.
05 maart 2011 10:11
-
louwrens
Veel programma's gebruiken .NET framework Soemie. ATI drivers gebruiken het ook, spellen ook wel dacht ik.
05 maart 2011 20:36
-
nickk
Weet Soemie überhaupt wel waarvoor .NET Framework is?
05 maart 2011 21:13
-
Account verwijderd
@ Louwrens: De ATI driver zelf gebruikt geen .NET framework, hun baggere tools die ze mee laten installeren meestal wel ja.
Maar Soemie weet meer als genoeg van .NET Framework af hoor, vandaar dat ik ook zonder draai. Alles werkt perfect al bijna een half jaar, zonder .NET Framework. Alleen SP1 wilt dus niet meewerken.
Verder vind ik het geen probleem dat dit aan .NET Framework ligt, als ik echt moet upgraden kan ik eventueel voor heel even .NET Framework installeren en weer verwijderen (wel hoop gedoe opzich, maargoed). Het slechte vind ik alleen dat de setup van SP1 hier niet op geconfigureerd is, geeft zelfs geen goede foutmelding ervoor. Terwijl .NET Framework totaal installeren toch echt een makkelijke standaard uitvoering is in Windows 7 als je een beetje verstand hebt van computers.
EDIT: Probleem is opgelost. sfc /scannow herstelt aantal .NET Framework 2.0 bestanden die essentieel zijn. Deze kun je na de installatie van SP1 weer probleemloos verwijderen.
06 maart 2011 12:12