LED Monitor gekocht, of tog niet ?
december 2010
-
jasper123Goedendag.
ik heb zaterdag een nieuwe monitor gekocht bij een computer winkel bij ons in dorp. ik zeg tegen die vent ik wil een LED monitor, die heb ik alleen maar staan zeg die, dus begon goed.
ik beetje ouwehoeren met die vent en uiteindelijk een monitor gekocht
Monitor: AOC F22s+
ik blij naar huis. eenmaal thuis denk ik,ik zal iss beetje google over die monitor, waarna mij tog naar 15min duidelijk werd dat er nergens op geen enkele site staat aangeven dat dit dus werkelijk een LED monitor maar een lcd is. (wat ook op de doos staat).
ik pist off naar die winkel en me zegje gedaan, maak die vent er dus van dat er meerdere soorten LED technieken zijn en dat het wel degelijk een LED monitor is.
ik ben benieuwd wat jullie mening is ? en of jullie mij kunne vertellen of dit nou ee lcd is met LED techniek of dat ik dus gewoon kei hard door die knakker genaaid ben..
alvast bedankt voor als je gaat reageren, houdoe11 december 2010 18:57 -
louwrensVolgens T.net: http://tweakers.net/pricewatch/256325/aoc-f22s+.html#tab:info
Er staat dat hij 49W max gebruikt, een monitor met LED als backlight zit op <30W max. Op de doos moet dan ook het LED logo staan. Rode L, groene E en blauwe D.
Je bent dus goed genaaid.11 december 2010 21:49 -
sjzBovendien hebben vrijwel alle LED monitoren een DVI-D aansluiting. Jouw monitor heeft enkel het sterk verouderde VGA aansluiting.
Met andere woorden... Dit is overduidelijk een LCD monitor.11 december 2010 23:39 -
leviathanDruk lichtjes op je monitor en je zult je kleuren zien verschieten, het is een Liquid Crystal Display.
Er is ook een LCD-variant die met LEDjes werk voor het licht. Dit is geen LED-scherm maar een LCD scherm, hierbij staat het dus vaak foutief vermeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television12 december 2010 02:39 -
louwrens[quote=142788]
Nee klopt wel. LED LCD monitor, is een doodnormale LCD, maar dan LED als backlight ipv ccfl. Een monitor waarvan de LED de pixel is, is OLED. Maar die zijn duur en nog 2 modellen van uit (Sony en LG).12 december 2010 10:50