ik wil nieuwe geluidskaart kopen
augustus 2010
-
lefetecHallo iedereen...
ik heb al veel zitten google maar ik snap er ni veel van
ik heb dus een ASUS P5K moederbord... die heeft een pcie plug denk ik weet het niet zeker...
maar ik wil het toch zeker weten of ik deze soundkaart kan aansluiten op deze moederbord
http://nl.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=872&product=17813&nav=0&listby=usage
tegenwoordig heb je zoveel aansluitingen enzo dat ik het toch liever eens vraag hier bij iemand die er meer verstand van heefd als mij...
en ik zou niet graag 200 euro voor niks geven...
dus wil toch zeker zijn dat die past voordat ik hem besteld...28 augustus 2010 17:18 -
nickk[quote]Vrije PCI Express®-sleuf (x1, x4, x8 or x16) [/quote]
[quote]Card Interface (moederbord) 3x PCI, PCI-e 1x, 2x PCI-e 16x[/quote]
Gaat wel lukken :).28 augustus 2010 17:35
september 2010
-
arjan_saGaat lukken mits je er al een Grafische Kaart in hebt zitten (wat ik wel vermoed aangezien je 200 (!!!) euro wilt uitgeven aan een geluidskaart.
Ik heb een 7.1 geluidskaartje van 5 euro die het perfect doet, weet je zeker dat je er eentje van 200 zelf in wilt bouwen zonder dat je weet wat een PCI-e sleuf is in een mobo? Niet lullig bedoeld maar ik heb zelf ook een geluidskaart (x-fi) om zeep geholpen door deze verkeerd te installeren04 september 2010 21:24 -
leviathanHet is tegenwoordig vrij lastig om de kaarten in een verkeerde gleuf te proppen, aangezien PCI en PCI-e sloten anders zijn uitgelijnd op het moederbord. Dus het moet niet zo'n probleem worden.04 september 2010 21:37
-
arjan_saMet installeren bedoelde ik niet verkeerde gleuf;). Bijvoorbeeld schroefje niet goed vast gezet waardoor deze op de kaart valt en kortsluiting veroorzaakt waardoor de PC een freeze krijgt en het Mobo niet meer piept (= kortsluiting / defecte PSU ).
Anyway, succes.
05 september 2010 13:17