Ik heb een probleem met Call of duty 2. Als ik Mulitplayer wil gaan spelen dan start die gewoon op maar nadat die geladen is krijg ik 5sec ofzo een zwart scherm en daarna krijg ik een Cod2.mp exe Error en dan sluit die het spel af. En singleplayer werkt wel gewoon.
Wat heb ik al geprobeert.
- Het spel in administratie modus
- compatibiliteitsmodus al geprobeerd
- Spel al opnieuw geinstalleerd
- De nieuwste drivers geinstalleerd
Dit is wat ik al geprobeerd heb. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ow ja en ik heb Windows 7
14 augustus 2010 11:27
nickk
Welke error ...?
14 augustus 2010 11:36
stimo
Om precies te zijn: Cod2MP_S.exe
14 augustus 2010 11:49
louwrens
Ah, heb CoD2 hier werkend op 7.
Zorg dat hij als admin draait, rechterklik @ snelkoppeling -> eigenschappen -> Geavanceerd.
PB (PunkBuster gooit soms ook roet in het eten. In Taakbeheer zie je 2 PB processen draaien; A en B, open die bestandslocatie. Laat die ook als admin draaien.
Als ik CoD2 MP wil draaien met QSound aan (zit bij VIA audio), dan crasht CoD2.
14 augustus 2010 13:39
stimo
Ik heb optie 1 gedaan dan doet die het nog steeds niet.
En kun je de tweede optie iets beter uitleggen..
14 augustus 2010 19:37
louwrens
Open Taakbeheer (ctrl+shift+esc) -> Tab Processen -> zoek "PnkBstrA.exe" -> rechterklik -> bestandslocatie openen -> rechterklik @ PnkBstrA.exe -> Eigenschappen -> tab compatibiliteit -> Onderaan "Instellingen voor alle gebruikers wijzigen -> "Bevoegdheidsniveau" Dit programma als Admin uitvoeren aanvinken -> klik ok -> nog een keer ok. Herhaal alles met PnkBstrb.exe.
Daarna download je PBsetup van Evenbalance.com, die opstarten -> game adden -> Check for updates. Die laten gaan, meldt wel wanneer hij klaar is. Nu zou je iig van de PB kick in W7 af zijn
Sommigen audiochips hebben wat aan boord om extra audio features toe te voegen. Daarna mee heeft CoD2 op W7 moeite. Beneden heb ik een pc met een VIA audiochip. In die software (HDdeck (Realtek met dat oranje-achtig icoontje)), heb ik QSound, iets met 3D audio. Als ik dat aan zet crasht CoD2 @ startup zoals bij jou. Zonder dat draait ie goed. Sinds Vista heeft Windows een heel andere audiomotor in Windows. De ouderen spellen werken via Direct3D volgens mij. En dat support Vista en 7 niet. De moderne spellen gebruiken OpelAL, dan heb je voor zo ver ik weet ook native EAX met een Creative chip. Anders heb je ALchemy nodig.
14 augustus 2010 23:47
stimo
Die optie wat jij hebt gezegd heb ik geprobeerd maar hij blijft de melding geven. Hij start COD2 wel op maar zodra ik een server in wil dan laat en als die klaar is met laden dan loopt die vast krijg ik error en dan gaat die terug naar bureaublad.
15 augustus 2010 11:37
wesel
[quote=142132]Even een vraagje, maar is de game legaal?
Anders proberen om de Cod2MP_S.exe als administrator te laten starten (Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Compatibiliteit en daar als administrator starten aanvinken (= in vista, in windows 7 weet ik het niet precies).
15 augustus 2010 20:44
louwrens
@Wesel: Lees topic.
De MP van CoD kun je zonder cd spelen, al heb je een illigale key. Dan heb je 99% kans dat je "Key code in use" melding krijgt als je online gaat.
OT: Hmm vaag. CoD2 start, maar zodra je in een server gaat, crasht hij. Heb je er ook mods in staan? Controleer ook de logboeken. Ennu, al gepatch naar v1.3?
15 augustus 2010 23:26
stimo
Ja mijn Cod2 is legaal. Ja ik heb hem al gepacht naar 1.3.
En ik heb nu net alle mods verwijdert maar ik heb nog steeds zelfde probleem.