michael_11
Hoi TW'ers,
Ik heb een tijd geleden een Hauppauge HD-PVR aangeschaft, waarmee ik mijn eige gameplay in spellen kan opnemen.
Nu 2 maanden geleden heeft mijn NVidia GTX280 een "PSOD" (Purple Screen of Death) gekregen, en was genoodzaakt mijn videokaart terug in te leveren bij de verkoper. Maar ik heb na 2 maanden mijn videokaart nog steeds niet terug, dus heb ik een andere videokaart aangeschaft zodat ik weer wat spellen kan spelen.
Nu mijn Probleem: Ik kan mijn HD-PVR niet werkend krijgen op mijn nieuwe videokaart, die alleen component en composiet ondersteund.
Mijn nieuwe videokaart is een GTS250 die alleen VGA-DVI-HDMI ondersteund.
Ik had in de buurt bij een elektro-winkel een DVI naar Component kabel gekocht, en krijg geen beeld via mijn HD-PVR, aangezien DVI digitaal is en component analoog.
Maar aangezien mijn nieuwe videokaart ook VGA heeft, die dus analoog is, of ik dus een converter van VGA naar DVI het beste kan aanschaffen aangezien ik al een converter van DVI naar component heb, en nergens een VGA naar component kan vinden. En of dit ook zal werken.
Mijn Nvidia GTX280 heeft een S-video/component uitgang en heeft daar altijd mee gewerkt, en aangezien mijn GTS250 het niet heeft moet ik een alternatief vinden.
edit:
Ik draai op Windows 7 Ultimate X64 (engels), en de HD-PVR word wel gezien in "Schermresolutie" maar niet met de juiste scherm resoluties. en verder komt er geen signaal doorheen.
19 juni 2010 13:28
michael_11
Ik heb dus als een converter voor VGA naar DVI en van DVI naar component.
De hauppauge HD-PVR zegt dat er geen signaal is, en mijn pc zegt dat er wel iets is aangesloten.
Maar mijn HD-PVR moet dus een TV-signaal krijgen, wat VGA dus niet is blijkt zo. Ik heb rond gezocht voor een oplossing, maar telkens kom ik uit op een signaal converter.
Maar die zijn aardig duur, en het moet minimaal 720P tot 1080i ondersteunen. Maar kan hier in NL geen winkel vinden voor zo'n soort converter.
Ik heb aan een vriend gevraagt of hij zijn videokaart wilt omruilen (9800GTX), die dus wel een component uitgang heeft, voor de mijne. aangezien de GTS250 en 9800GTX hetzelfde zijn, alleen een andere naam.
Ik zal afwachten wat zijn beslissing is, omdat hij dus nog niet weet of hij ermee wilt doen.
25 juni 2010 00:52