Ik heb een vraag,
Ik heb de laatste tijd erg veel least van tearing van mijn videokaart.
Dit komt voor bij spellen en heel erg bij video's op het internet.
Maar het gekke is dat hij dat niet doet bij video's die al op mijn harde schijf staan of bij een DVD in mijn pc. Ik erger mij er kapot aan.
Weet iemand misschien een oplossing hier voor?
Specs.;
OS
XP Professional SP3
Processor
AMD Phenom 2 X3 2.81GHz
RAM
3GB
Videokaart
Nvidea GeForce GTS250
28 maart 2010 14:56
erwin_w
Zou dit probleem niet kunnen ontstaan door je netwerkverbinding?
Het betreft streaming van beelden vanaf het internet.
Check je verbinding of deze stabiel en snel genoeg is om de data te streamen.
Dit probleem heb je natuurlijk niet als je het van de HD of DVD af laat spelen, is ook logisch.
28 maart 2010 17:32
nickjuh
Aan mij internetsnelheid zal het niet liggen want dat is 25 mbps.
Ik las wel dat het misschien heeft te maken met de verversingssnelheid tussen mijn videoplank en mijn monitor.
Dat als de monitor het niet aan kan dat dus gaat doen, maar dan moest ik V-Sync aanzetten en dat zou het opgelost moeten zijn.
Maar dat is het uiteraard niet.
28 maart 2010 17:39
nickk
Als het de ververssnelheid is, heb je het toch ook bij DVD (lokale schijf) :S?
28 maart 2010 17:41
erwin_w
Even tussendoor, ik heb hier thuis ook 30Mb snelheid maar ben erachter gekomen dat als je bv. Malwarebytes gebruikt, dat dan diverse sites en downloads m.b.t. snelheid drastisch naar beneden wordt gehaald. Soms haalde ik maar 600 á 700kbps, nadat ik de IP-bescherming had uitgevinkt kwam de snelheid weer naar zo'n 2700 á 2800 kbps.
Staat misschien los van jou probleem maar zou iets kunnen betekenen.
28 maart 2010 17:46
nickjuh
Hoezo zou het aan mijn internet verbinden moeten liggen als het ook in spellen voorkomt?
28 maart 2010 20:06
nickk
Je bedoelt spellen via internet?
28 maart 2010 20:06
erwin_w
Nou, misschien wel door deze regel in je OP.
[quote]Dit komt voor bij spellen en heel erg bij video's op het internet. Maar het gekke is dat hij dat niet doet bij video's die al op mijn harde schijf staan of bij een DVD in mijn pc. Ik erger mij er kapot aan.[/quote]
Hieruit kan in concluderen dat je dit via het internet doet. Zo niet, omschrijf het probleem wat anders in je OP.