[Opgelost] 2 Beeldschermen Aansluiten
maart 2010
-
nickjuhHoi,
Ik heb een probleem,
Ik heb nu 2 monitoren 1 van 24 inch en 1 van 19 inch allebei Acer.
Alleen wil ik dat de kleine mijn 2e monitor wordt alleen dat lukt niet.
Ik kan hem wel configureren als 1 hele monitor maar dat wil ik niet.
Ik wil gewoon dat ik op mijn grote het hele beeld krijg en dat ik dan op de kleine andere schermen kan openen, niet dat ik daarop de taakbalk zie. Ik gebruik Windows XP en heb een NVidia GTS 250
Wie kan mij helpen??10 maart 2010 19:36 -
nickk
Besturingssysteem?
Tevens geen HW-profiel, zonde.
Jammer dat je niet WinVista, Win7 gebruikt daar is het nl. veel beter geregeld met de projector. Eigenschappen van Beeldscherm -> Settings -> Advanced -> Display. Daar kan je bij XP (als je ook de drivers hebt) nog veel veranderen over het beeldscherm. Heb je daar (niet veel) mogelijkheden dan moet je de nieuwere drivers installeren.10 maart 2010 19:46 -
nickjuhIk gebruik gewoon XP, leef er mee.
Dus hoe kan ik dit het beste oplossen?
Dankuu10 maart 2010 19:52 -
nickkPost anders ff een screenshot van je configuratie gedeelde (of hoe je dat doet, via Windows of Nvidia configuratie).10 maart 2010 19:54
-
masterwillemsWat je moet doen is instellen dat de 24"je eerste monitor word, en je 19" je tweeden. Daarna moet je er voor zorgen dat "het beeldscherm verlengt word over het tweede beeldscherm."10 maart 2010 22:29
-
nickjuhIk kan alleen maar enkel scherm, klonen, horizontaal rekken of verticaal rekken. Bij de laatste 2 is het dus dat hij van mijn 2 monitoren 1 maakt.
PS: Mijn kleine scherm geeft ruis bij zwart beeld, lijkt op storing maar ik heb dan nog wel beeld. Heb het nog niet helemaal op mijn pc getest want ik heb hem nu tijdelijk aan mijn laptop.10 maart 2010 22:54 -
erwin_wWaarom probeer je niet het programma Ultramon, hiermee kan je veel instellingen doen en werkt ook onder Windows XP.
Zelf werk ik hiermee (laptop en apart beeldscherm) en veel instellingen zijn mogelijk.
Het is wel software waarvoor je moet betalen maar is niet verplicht, enkele optie zullen dan niet beschikbaar zijn.
Het proberen waard lijkt mij.11 maart 2010 12:19 -
leviathanOf probeer eens om de twee schermen fysiek om te draaien achterin je pc. Het is nu wel zo dat jij met jouw 24" (waarschijnlijk 1920x1200) en je 19" (waarschijnlijk 1280x1024). Over je maximaal aantal ondersteunde pixels van je videokaart chipset heengaat. Dat is namelijk 2560x1600. Als je daar overheen gaat kun je wat minder stabiliteit verwachten en kunnen er dus soms wat rare dingen optreden zoals jouw probleem. In de praktijk wil de opstelling wel werken, maar je hebt een wat groter instabiliteitsrisico.
11 maart 2010 19:20 -
nickjuhProbleem is al opgelost,
Het programma van Acer zelf doet het hem.
"WDM"11 maart 2010 21:43