[quote]Microsoft lijkt het releasetempo op te schroeven. Eerder verscheen Windows 7 in oktober vorig jaar al relatief kort na het verschijnen van Windows Vista (januari 2007).[/quote]
Microsoft gaat weer terug naar hoe het altijd was :), om het anderhalf jaar/2 jaar* een versie uitbrengen (Y). Zo zorgt MS ervoor dat er niet zulke grote 'kloven' tussen de Windows versies komen (software updates e.d./veiligheid).
Eigenlijk niks aparts aan dat MS het niveau wil 'opschroeven' na "NepTune" wou MS dit ook al "Minder functies in Windows en sneller op de markt."
Zoals het er nu uitziet, heeft MS nog een dik jaar (dus als de tijdlijn klopt) en zal Win8 een update worden van Win7.
* Win98 (Juni '98) - WinMe (Sep '00) - Windows XP (Okt '01)
[offtopic]Office 2010 RC is er inmiddels al hoor :P en in Juni komt hij op de markt.[/offtopic]
04 februari 2010 11:25
2103
Ik test op dit moment Windows 8 uit in VMWare. Het is sneller dan de host zelf!
08 februari 2010 17:14
nickk
Knap 2103!, er zijn alleen nog maar buildstrings en screenshots gelekt :P. Dus welke build?
08 februari 2010 17:18
wesley123
ik vraag me af hoe je dat wou doen, de kans dat er een beta is gereleased is al klein en als dat gebeurt is dat naar slechts een paar uitverkorenen van MSDN, dus wat jij nu zegt kan al niet, ik kan er nog verder op ingaan waarom wat jij zegt onmogelijk is maar laat ik dat maar niet doen.
08 februari 2010 17:19
nickk
Ik ga helemaal met me naamgenoot Wesley mee ;).
Het enige wat over Windows 8 (of volgens sommige Windows codename 8) bekend is dat hij ongeveer 3 jaar na Windows 7 komt, meer niet!
Wzor (erg goede site) heeft de wereld laten kennis maken met: Windows 8 Pre-Alpha buildstrings en enkele screenshots (alles heet nog Windows 7) en Windows 7 SP1 buildstrings.
08 februari 2010 17:23
erwin_w
Voordat we van alles gaan rondstrooien over dat 2103 Windows 8 heeft draaien (wel/niet) lijkt het mij verstandig dat 2103 eens een goede screenshot levert waarop duidelijk wordt vermeld dat het daadwerkelijk om Windows 8 gaat want je (2103) brengt hier veel verwarring mee met het bericht wat je geplaatst had.
Is maar een kleine moeite om te doen.
(en geen gephotoshopt plaatje graag)
Persoonlijk geloof ik het niet zo dat 2103 Windows 8 heeft draaien, tot op heden nog nergens iets hiervan vernomen m.b.t. een download o.i.d.
Geef anders even aan waar je de betreffende versie hebt gedownload, dan kunnen we het zelf ook gaan ondervinden.
08 februari 2010 17:32
pctweaker
Komt er eindelijk snel een besturingssysteem aan. Is hij snel? Is hij mooier qua interface? Allemaal vragen waar geen antwoord op te vinden is. Tenminste, niemand weet het. Zoals in het laatste nieuws bericht van TweakWindows beschreven wordt Windows 8 waarschijnlijk anders dan men dacht. Maar we zitten nog aan het begin (ondertussen februari) van het jaar dus wie weet wat ons allemaal te wachten staat.
11 februari 2010 18:21
nickk
Wat bedoel je met 'eindelijk snel'?, ben je het decennium 1990 vergeten? :P
Snel?, zal worden doorgebouwd op NT Kernel (Windows 7), dus groter en groter en groter en trager en trager e..... (ga zo maar door).
11 februari 2010 18:26
pctweaker
Windows XP ---> Windows Vista: Zat 6 jaar tussen voordat Vista op de markt kwam. En tussen Vista en 7 ging het weer goed.
12 februari 2010 11:30
nickk
[offtopic]Ok, 'eindelijk' betekend bij mij 'na een lange tijd, vaak voorkomend' en dat het n? weer goed gaat ..[/offtopic]
Windows XP (25-okt-01) -> Windows Vista (30-nov-06) = 5 Jaar (of 5,5 jaar voor consumenten)
Het moest zijn: Windows XP (01) - Windows Longhorn (03) - Windows Blackcomb (05)
M??r Longhorn is mede gecancelled omdat het 'parel paartje' van Bill Gates (WinFS) niet opschoot, daardoor in 2003\2004 opnieuw begonnen met Longhorn (dus release 2005\2006) en naam veranderd naar Vista omdat Longhorn niet meer t? verkopen was.
Later tijdens de ontwikkeling van Vista (>2005) is Blackcomb gecancelled door Microsoft (sommigen denken dat 'Whistler-Blackcomb' XP is maar dat is gewoon Whistler)