[Lock] probleem met monitor
Topic gesloten
december 2009
-
jasper123Hallo,
ik heb problemen met mijn monitor, teminste dat denk ik dat het daar aan legt. Probleem is, als ik aan het gamen ben (cod6) dan loop het beeld soms vast en dan springt het over naar een zwart scherm, en dan komt het weer terug bij het spel, het rare is dat ik dit alleen heb als ik in het menu zit van het spel niet tijdens het spelen zelf, soms dan loopt het beeld ook vast als ik gewoon me bureaublad aan heb, dan komen er strepen in beeld en soms wit beeld en dan later springt die weer terug zoals het hoort..... als dat gebeurt dan geeft die een melding ''besturingsprogramma van het beeldscherm werkt niet en is hersteld'' dat komt dan rechts onder is beeld te staan zo popup balkje.
Zou iemand mijn misschien kunne vertellen wat ik hier aan kan doen zodat het werkt naar behoren ?
MIjn pc:
Windows 7 (64bit)
video kaart: ATI Sapphire HD 5750 X-Vapor
Processor: AMD Phenom ii x4 955 (3,2gh)
merk: alternate holland
beeldscherm: 19'' breedbeeld , Packard bell ( nog van me oude pc)27 december 2009 12:12 -
erwin_wNamens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels, help en de disclaimer door en vul even je hardware-profiel in, je hebt het nu in je OP gedaan en kan dan ook in je hardwareprofiel geplaatst worden, scheelt in de toekomst weer.
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods.
27 december 2009 12:35 -
jasonpoll[offtopic]Nice setje heb je daar(y)[/offtopic]
Ik denk zelf dat dit niet aan het beeldscherm ligt, maar aan de videokaart (al is dit ook heel onwaarschijnlijk, omdat het 1 van de nieuwste is;))
Heb je wel de goeie/nieuwste drivers van de GPU?
Download anders altijd de nieuwste driver (kan nml. nooit kwaad;)) hier.
Typ in het zoekbalkje HD 5750 in(want hij staat niet in het rijtje van de GPU's), download de driver robot(zo heet ie).
Download de driver, start de pc opnieuw op en bekijk of het probleem zich weer voordoet.
Succes!27 december 2009 13:49 -
kaboomskiDit ligt zeer zeker niet aan het beeldscherm. Had dit ook met een spel, en de hele tijd een vast gelopen scherm, en toen zwart en dan terug naar het bureaublad met de foutmelding "besturingsprogramma van het beeldscherm werkt niet en is hersteld". Ik had het probleem dan m'n laptop van het merk HP is en die laat je niet zomaar de nieuwste videokaart drivers installeren. Gelukkig kwam er een update via Windows Update en zo heb ik dit probleem toen opgelost.27 december 2009 16:04
-
louwrensDie "besturingsprogramma van het beeldscherm werkt niet en is hersteld" duid op driverproblemen.27 december 2009 16:31
-
jasper123oke, ik zal die nieuwe driver downlaoden en dan even kijken of het probleem nog steeds voor doet, de exacte medling die die geeft is trouwens : beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld.
Voor dat driver robot moet je tog betalen ?,in ieder geval alvast bedankt zal laten weten of het geholpen heeft.28 december 2009 13:44 -
nickkAls we de site van cnet moeten geloven is het shareware (je mag gratis laten scannen, maar installeren moet je betalen)
[quote]Price: Free to try (Driver update scan only); $29.95 to buy [/quote]
Als ik dan opzoek ga naar de 'offici?le site' van Driver Robot (van Blitware Technology) krijg ik de WOT schermpjes al om de oren gevlogen.
Haast voor alle 'automatische' programma's die scannen op 'nieuwe' drivers moet je voor betalen of zorgen je voor nog meer problemen. Dus als ik jouw was, niet installeren en ook al niet eens gaan downloaden.
Ik wil hiermee niet 'Jasonpoll' helemaal onderuit halen, maar dit programma (de site al) deugd van geen kant.28 december 2009 14:00 -
jasper123nee ik heb nog even verder zitten kijken op forums en daar werdt het progamma ook niet aangeraden. maar daar wordt niet mijn probleem mee opgelost ;) iemand nog enige sugestie's wat ik kan doen ?
groetjes28 december 2009 14:08 -
nickk@Jason:
[quote](want hij staat niet in het rijtje van de GPU's)[/quote]Hij valt ook te downloaden via de site van Sapphire ;).
@Jasper123:
Op deze pagina kan je je drivers downloaden (wel even aangeven: Graphic Card -> PCI-E -> Sapphire HD 5700 Series -> Sapphire Vapor-X HD 5750 1GB GDDR5 PCIE -> Windows 7 64-bit Edition)
Daarna kan je de 'Catalyst 9.12' downloaden en anders nog de 'HD5700/HD5800 series Windows 7 64-bit driver (8.66 WHQL Certified) for Windows 7 64-bit Edition'.
[offtopic]Groetjes doen hoeft niet onder je post ;)[/offtopic]28 december 2009 15:07
januari 2010
-
jasper123Ik heb geprobeert de driver te downloaden ,weet alleen niet helemaal zeker of goed gedownload is.Als ik die link aan klik dan doe ik bestand openen en dan download die hem maar als die klaar is dan verdwijnt die de weer en gebeurt er niks, naar mij gevoel instaleert die hem niet.?03 januari 2010 12:35