Resolutieprobleem met KVM switch
december 2009
-
jaspervhHallo Tweakers,
Ik heb een KVM Switch gekocht om 2 computers met een monitor, keyboard en muis te kunnen besturen. Het werkt prima, maar ik kan alleen mijn beeld niet scherp krijgen. De switch ondersteunt maximaal 2048X1536, maar mijn monitor is 1680X1050. Maar die resulutie kan ik nou net weer niet selecteren. alleen een resolutie er onder of er boven. Ik kan hierdoor dus geen scherp beeld krijgen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Op Google kan ik geen duidelijke oplossing vinden. Ik heb een Konig CMP-KVMSWIT11 switch en gebruik deze met een Acer P221w monitor.
De videokaart drivers zijn up to date, en op de ene computer staat Windows XP, en op de andere Windows 7.18 december 2009 22:56 -
erwin_wJasper, je hebt mazzel want ik heb een tijd geleden, toen ik ook nog gebruik maakte van een KVM-switch, ook dit probleem gehad.
Mijn oplossing was om gebruik te maken van het programma Powerstrip. Hiermee kan je een resolutie toevoegen aan de instellingen waarmee jou beeld wel goed wordt weergegeven.
Het is een beetje stoeien met het programma, lees de handleiding even goed door, en je zal zien dat dit zeker gaat helpen.
De link die ik gaf betreft alleen die versie, wil je een eventuele nieuwere versie dan zal je op google even moeten zoeken naar Powerstrip. Het is een Taiwanese site dacht ik maar wel in het engels opgezet.
Succes hiermee.18 december 2009 23:06 -
jaspervh[quote=139443] Oke, maar help ik met dat programma mijn videokaart, KVM, en/of monitor niet naar de tering? Ze spreken van forceren.19 december 2009 18:31
-
erwin_wJe moet natuurlijk niet meteen de grootste veranderingen aanbrengen maar het beetje bij beetje proberen. Kan het systeem het niet aan dat schakelt deze zichzelf weer terug.
Zoals ik al schreef, het is een beetje stoeien maar als de videokaart de resolutie aankan wat jij wilt dat kan het forceren geen kwaad, hij zet gewoon de aangepast resolutie tussen de originele waardes.
Weet wel, dat het altijd op eigen risico is (dat had ik ook), je kan mij hierop dus naderhand niet op aanspreken. Ik heb de handeling uitgevoerd zoals de site en het programma aangeeft en heeft geholpen.19 december 2009 18:54 -
jaspervh[quote=139463] Dat begrijp ik. Ik ga het even proberen, en laat wel even weten of het gelukt is.19 december 2009 19:14