-
igor
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
(En voor dat ik weer allemaal opmerkingen krijg van dat ik beter had moeten zoeken, ik heb zojuist drie kwartier gezocht naar een oplossing en nog niks gevonden...)
Goed, mijn vraag: ik heb hier een spel, en in de program files van dat spel staat een .ini bestand met daarin (als het goed is) enkele spel-configuratie-instellingen. Deze zou ik graag willen wijzigen.
Echter, wanneer ik het bestand open met kladblok, of zelf met een speciale ini-editor, krijg ik het volgende:
[quote]
A
H?e%+o?Z?‚¼?3?.?
G G?XrcHo?d???‰a?_´???Z?b????)K?–WsA<???\–¾?,h?N?¦?¾”4? u™•’?¦ )F—
[/quote]
Jullie begrijpen, hier wordt ik niet echt wijzer van en iets aanpassen, dat... nou ja, dat kunnen jullie zelf ook wel bedenken... ;)
Is het gecodeerd ofzo? Kunnen jullie daar iets over zeggen? En misschien ook hoe dat ik het dan decoderen om het vervolgens aan te kunnen passen?
Alvast bedankt.
02 november 2009 09:47
-
nickk
En wat als je kladblok opent met Administrator rechten (ik neem aan dat je Vista/7 hebt) en dan het bestand opent?
Heb je het ook al geprobeerd met
Notepad++?
02 november 2009 11:05
-
theshit1983
Over welk spel hebben we het eigelijk?
02 november 2009 11:52
-
igor
Ik gebruik Windows 7.
Kladblok met administratorrechten geeft geen verschil, evenals Notepad++.
We hebben het over het spel Kolonisten van Catan van Denda...
Mijn zusje speelt het graag, alleen heeft ze nu een nieuw beeldscherm, die een hoge resolutie aankan. Ik wil kijken of dat ik het ini file kan aangeven wat de maximale resolutie is...
02 november 2009 13:37
-
wesley123
die file is gewoon gecompiled in een bepaalde scripttaal, daar heb je een speciale editor voor nodig.
02 november 2009 17:47
-
igor
En ik kan die 'speciale editor' niet zien te achterhalen?
02 november 2009 19:04