Is er al bekend waarneer het op de markt komt of zal hier weer een paar jaar tussen zitten?
08 oktober 2009 17:10
nickk
Eind 2012 of 2013 is de planning net als Windows Server '8'.
08 oktober 2009 17:11
jasonpoll
Het lijkt mij wel wat vroeg, omdat windows 7 nog nieteens in "gebruik" is. Ze kunnen toch alles wat ze willen qua beveiliging enz. in een ServicePack zetten?
08 oktober 2009 17:28
pctweaker
Is er dan nog niks bekend over de 32-bit systemen? Of moeten we echt naar de 64-bit systemen overstappen?
08 oktober 2009 19:02
theshit1983
Hmm als het kloppen zou wat daar staat dan zouden de mensen met een 32-bits verplicht moeten overstappen om uberhaupt Windows 8 te kunnen draaien. Oftewel een manier om mensen te verplichten hun systeem te gaan upgraden of een nieuw systeem aan te schaffen. Dit artikel komt op mij een beetje over als een nieuwe manier om mensen geld afhandig te maken.
11 oktober 2009 21:59
erwin_w
Je bent natuurlijk (nog) niets verplicht, de keuze of je straks Windows 8 wilt gaan gebruiken of niet ligt bij de mensen zelf.
Wil je altijd bij blijven, ja dan zal je de overstap moeten gaan maken, die keuze kunnen de mensen op dit moment ook zelf maken nu Windows 7 uitkomt.
Nu weet ik zelf niet hoe snel het gaat m.b.t. die 128bits systemen maar ik denk dat het straks allemaal wel zal meevallen.
Op zich vind ik dit allemaal nog zeer verse informatie en we beginnen ons er nu al aardig druk over te maken. Laten we gewoon eens afwachten wat het allemaal gaat brengen in de toekomst, wie weet komt er wel een soort van compabiliteit in die nieuwe 128bits Windows-versie te zitten waarmee je kan terug vallen op een 32 en- of een 64bits systeem.
11 oktober 2009 22:05
masterwillems
Daarnaast zijn de 64bit processoren al ontzettend lang uit en zullen alleen de mensen die nu nog een 32bit processor gebruiken nogsteeds windows XP draaien ipv vista.
Zelf lijkt het me wel een goede zet, 32bit word onderhand wel out dated en we hebben voortgang in deze wereld nodig.
11 oktober 2009 23:20
theshit1983
Hopelijk word de 64-bits cpu's dan ook beter ondersteund voor de gamers onder ons. Want dat was bij veel games op windows vista gewoon bagger.
12 oktober 2009 02:10
pctweaker
Nou wil ik niet zeggen dat Windows Vista bagger is, het heeft een grote verandering gemaakt in Windows, Windows Aero bijvoorbeeld. Maar ik vind Windows 7 toch een tikje beter dan WIndows Vista. Ook XP blijft bij mij nog de favoriet ...
Wel vind ik dat Windows 8 er al snel aankomt eerlijk gezegt. Ik heb ook nooit een 64-bit versie van Windows geprobeerd. ;)
12 oktober 2009 07:59
nickk
Hoezo snel?
Normaal gesproken komt er om de 3 jaar een nieuwe versie van Windows (dus eind 2012/begin 2013). Vroeger (ja, ja ;)) in de tijd van Windows 3/Windows 98 ging dit allemaal wat sneller.
Als Microsoft nu nog niet bezig is met het nieuwe besturingssysteem halen ze het nooit voor 2012, je moet wel plannen hebben voor iets nieuws en dit soort dingen (kernel) niet een jaar voor de release bedenken.
12 oktober 2009 08:05
fdevos
Ik werk werk op dit moment met een 64bit systeem. En ik ben er eigenlijk content mee, de software die enkel op 32 bit werken kan je ook appart installeren op u computer.
Je heb ook 2 program files: 1 voor 32 en 1 voor 64.
13 oktober 2009 06:36
theshit1983
Mijn ervaringen met windows vista 64-bits zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven. Windows 7 is wat windows vista had moeten zijn. Mijn conclusie voor dit is vrij simpel want veel games draaien moeizaam of niet op windows vista. Als windows vista echt zo goed had geweest hadden bedrijven die geen linux gebruiken wel de overstap gemaakt naar windows vista. windows vista is net zoals windows me toendertijds was een grote domper.
13 oktober 2009 14:06
erwin_w
Ik heb zelf voorheen nooit op een 64-bit systeem (OS) gewerkt (twijfelde teveel), dus altijd een 32 bit. Nu heb ik (alweer een aantal weken) de overstap gemaakt naar Windows 7 64 bit en ik moet zeggen dat het een zeer stabiel systeem is en netjes werkt, veel beter van Vista.
Wat men voorheen als probleem ondervond m.b.t. de drivers e.d. is volgens mij met deze W7 versie geheel de wereld uit geholpen (uitzondering daargelaten maar geef de fabrikant ook even de tijd).
32 bit applicaties worden zeer netjes ge?nstalleerd onder W7 en in een aparte Program Files gezet voor 32 bit (zie ook bericht van Fdevos).
Tevens heb ik nog een 32 bit hier draaiende en daarover heb ik dezelfde conclusie als de 64 bit.
Maar het blijft altijd de mening van een ieder wat men van een OS vind, dat konden we wel ondervinden met Vista (zelf nooit problemen mee gehad).
13 oktober 2009 14:17
theshit1983
Ja idd ik zit alleen nog even te wachten tot tuneup utilities 2010 uitkomt eind deze maand:). Verder heb ik ook alle programma's draaien die onder vista ook draaiden.