Wii disk uitpakken
Topic gesloten
augustus 2009
-
lorre851Hallo TWrzz,
Ik ben er net in geslaagd om een WII disk te kopi?ren op mijn computer via mijn console (na veel gepruts) om enkele cutscenes (tussenfilmpjes) uit het spel te kunnen halen.
Nu blijkt dat al mijn werk voor niets is, want ik krijg de WII iso alsnog niet open. Ik heb daarom meerdere games op m'n PC geript, en bij iedere game krijg ik dezelfde melding: "Can't find file or file isn't a CD image!". De WII disk op m'n pc openen gaat niet, want PC disk drives kunnen dit soort disks blijkbaar niet lezen... Na wat gegoogled te hebben, heb ik gezien dat WII images versleuteld zijn. Heel leuk gevonden van nintendo, maar ik wil alsnog die image openkrijgen...
Dus ben ik verder gaan zoeken op google. Ik heb tot nu toe 2 programma's gevonden:
- Wiitools 0.1: deze krijgt steeds de melding "wiitools werkt niet meer en moet worden afgesloten".
- Wiiscrubber 1.3: deze kan de ISO wel openen, maar ik kan enkel bladeren door de bestanden zonder dat ik ze kan openen. Ook zit er geen "extract" functie in... (vraag ik me wel af waar dit progje dan voor dient :s)
Ik heb daarna nog wat verder gegoogled, maar iets bruikbaars heb ik niet meer gevonden.
Moeilijke vraag, maar kent iemand een tooltje om een WII image te openen of om een WII disk rechtstreeks in je PC te kunnen lezen?25 augustus 2009 15:57 -
jaspervh[quote=137533] Is dat niet illigaal? Dan is dat verboden op Tweakwindows.25 augustus 2009 20:11
-
lorre851Originele disk, ik verkoop niets, verdien er geen geld mee en ik heb de hele zooi ook niet online gesmeten / gedownload noch verkocht noch de image in een emulator gebruikt. Ik zie niets illegaals.25 augustus 2009 20:41
-
vixstaHij heeft een legale disk, dus zou het mogen.
25 augustus 2009 20:42 -
lorre851Deze discussie over legaal - illegaal lost mijn probleem niet op he...
EDIT: ben er uiteindelijk toch nog in geslaagd, maar deze "cutscenes" zijn op zich ook nog eens gecodeerd met een videocodec die enkel op de wii zit... Het was dus allemaal voor niets...25 augustus 2009 20:56 -
masterwillemsHet is niet legaal, dit omdat je hem wel legaal gekocht hebt, maar dan nog niet het recht hebt om de data van de desbetreffende cd te kopi?ren, op een computer te zetten om de data te veranderen en later weer op een cd te branden.
Daarnaast gaat dit over Nintendo technologie en niet over Microsoft/Windows technologie.
Om deze redenen zal hierdoor ook een topic lock komen.
[mod]Topic-lock[/mod]25 augustus 2009 21:39