Ati Radeon X 1950 pro 512mb probleem.
augustus 2009
-
dimitryGisteren zat ik nog vrolijk te gamen met Divinity en Far cry 2.. Ze liepen een beetje sloom en ik dacht laat ik de drivers en de CCC (catalyse control center) updaten. Nadat ik dat had gedaan moest ik mijn comp opnieuw opstarten logisch . Maar daarna op internet kan ik niet meer normaal scrollen want het heeft zon raar effect wat niet hoort(dan loopt er een lijntje van boven naar beneden en die refresht alles) . Bij mijn games geven ze een error aan dat ik meer dan 125 mb nodig heb om de game op te starten... kweet nu niet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen.
Bedankt alvast voor de reacties..25 augustus 2009 09:19 -
pctweakerHet is jammer dat je je Hardware profiel niet hebt ingevuld maar dat komt. In Windows XP noem je dat rare effect met scrollen haperen. Dit had ik ook en ik heb toen Windows XP Service Pack 2 geinstalleerd en toen was het weg. Far Cry 2 heeft zeker 1 GB geheugen nodig. Aan 125 MB RAM heb je niks. Divinity heeft gewoon 125 MB nodig dus dat zou je moeten redden.
Als games sloom lopen zou je de resolutie nog even anders kunnen instellen. Vooral bij zware games helpt. De laagste is 800x600. Doe ik ook bij GTA 4 en loopt goed en snel/ Als je 1280x1024 insteld zal hij wel wat slomer lopen. Maar dat is natuurlijk niet op elke computer. Heb je 8GB RAM en een goed beeldscherm, dan kan je gerust 1280x1024 instellen. Nu heb ik een paar vragen:
[u][b]Welke Windows versie heb je?
Hoeveel geheugen heeft je computer?
Heb je Service Pack 2 (3)?[/u][/b]
EDIT:
Bandankt voor het invullen van je Hardwar profiel.25 augustus 2009 09:39 -
dimitrysorry kwist niet hoe ik mijn hardware profiel moest doen xD is nu wel gelukt.
Kheb windows XP home service pack 3
Min geheugen is op dit moment 2042mb ddr sdram
25 augustus 2009 09:58 -
pctweakerJe zou systeem herstel kunnen proberen en/of nVidia kunnen/installeren updaten. DirectX updaten is ook geen slecht idee. Succes (y)25 augustus 2009 10:02
-
lorre851@PCtweaker: systeemherstel is plan Z. Dat moet je enkel uitvoeren als er ?cht niets anders op zit. (en meestal haalt het dan niet eens iets uit.)
Waarom meteen beginnen met de hele hoop te updaten? Het is duidelijk fout gegaan bij het installeren van de nieuwe driver.
Probeer eens om de driver te de-installeren, vervolgens een CCleaner erdoor te halen en daarna de driver ns te herinstalleren.
Als het dan nog niet werkt, probeer dan misschien de versie terug te vinden die je oorspronkelijk had. Zoek de CD eens op die je bij de aankoop van je videokaart kreeg.25 augustus 2009 11:51 -
pctweakerProbeer TuneUp Pas op! Dit is een trail van 30 dagen!25 augustus 2009 13:04
-
mzq9300[offtopic][quote]Heb je 8GB RAM en een goed beeldscherm, dan kan je gerust 1280x1024 instellen.[/quote]
:p
[quote]nVidia kunnen/installeren updaten[/quote]
[quote]Probeer TuneUp[/quote]
@PCT: wil je uitleg, pm me maar ff.[/offtopic]
EDIT:ge pm't :p
Mijn bijdrage:
Download Driver Sweeper en installeer het.
Check this out:
[quote]How to use ?
There are two methods to use Driver Sweeper.
Both methods achieve the same results. This method is always able to clean all files.
This method will delete remaining files upon reboot (if deleting failed). You can clean your drivers this way:
* Use the official uninstaller(s) of the driver(s) you want to uninstall.
* Reboot your PC in Safe Mode.
* Run Driver Sweeper and select what to clean.
* Analyse lists all the entries possible to remove, cleaning removes the entries selected.
* More drivers can be selected for the same cleaning process.[/quote]
Als je dit gedaan hebt dan moet je deze driver installeren(kies de Display driver bij option 2).
@hieronder:
Mooi(logisch:p), je had miss. beter mijn manier kunnen proberen, dan had je ook meteen de nieuwste ccc.25 augustus 2009 13:43 -
dimitryhet is al gelukt met systeemherstel.....25 augustus 2009 14:17
-
pctweaker[quote=137530]
Mooi. (y) Dus geen haperen meer in de browser en je kan gewoon weer games spelen?25 augustus 2009 14:53