Realtek HD Audio: Geen Stereo Mix
augustus 2009
-
danox!Hoi,
ik zou graag geluid op willen nemen in Halo, maar ik kan nergens Stereo Mix
aanvinken. Ik heb al van alles geprobeerd en er zijn meerdere mensen met dit
probleem, maar ik heb nog g??n oplossing gevonden. Kan iemand mij misschien helpen hoe ik geluid kan opnemen?
Bedankt!16 augustus 2009 16:20 -
pctweaker@Danox!: Het opnemen van geluid in muziek is niet zo heel moeilijk. De makkelijkste manier is om het te filmen. En dan omzetten naar .mp3 formaat. Dan is het filmpje weg en heb je de sound.
Misschien heb je dit al geprobeerd, zo niet, kijk dan even.16 augustus 2009 17:27 -
mzq9300@Hierboven:
Als je filmpje ga maken en daarna ook nog eens gaat converteren dan is de kwaliteit ver te zoeken;)
Na wat googelen heb ik dit gevonden.16 augustus 2009 20:05 -
danox!Hoi, bedankt voor de reacties. Maar dit is helaas niet wat ik zoek. Ik gebruik het programma ''Fraps'', waarmee ik record. Maar wanneer ik op ''record'' sound klik, wordt er geen geluid opgenomen. Dit kan ik veranderen bij ''Stereo Mix'', maar ik vind geen '''Stereo Mix''. Ik wil gewoon graag weten hoe ik die ''Stereo Mix'' vind. :P17 augustus 2009 10:51
-
nickkHallo Danox!,
In je Openings Post beschrijf je dat je nog geen oplossingen hebt gevonden, maar op Google is hierover wel het ??n en ander te vinden. Ook vindt ik dat je h??l weinig informatie vertelt over je besturingssysteem, versie van Fraps, drivers geupdate, geluidskaart e.d. Hopelijk weet je nu wel (je bent al vanaf 2007 lid!) dat het z? niet hoort, h?.
Als ik bij Google het volgende intyp: 'Fraps Stereo Mix (No)' krijg ik al heel veel informatie die wel eens heel handig kan zijn, zoals het volgende:
[quote]Quite simple.
Go to Configuration Panel, select Sound, Volume, Advanced Settings, Options/Properties, select "Recording", and select "Stereo Mix", "Sound Out" or a thing like that.
Then launch Fraps.
Sorry for the English terms, I'm french, so I've the FRENCH version of Windows (we call that Windaube in France, Wincrap ^^).
[...]
well... Found the solution!
I've been along with this "problem" since I brought my MoBo, ad of course, installed FRAPS! And I just found the solution, someone on this very thread hint this, but I Can't remember! At the Volume Control (I think this is the name) I've enabled every output available... for my surprise some that was active (that I could control the volume bar) had the no audio box checked... I just un-enabled it!!! if I remember correctly is the LINE OUTPUT that you have to enable[/quote]Bron
Heb je je geluidskaart onboard of niet?
Dit zijn allemaal dingen die ik zo even 1-2-3 op Google heb kunnen vinden.17 augustus 2009 11:22 -
danox!WesleySneijder, alles in die quote van jouw staat heb ik al gedaan, ik zeg niet voor niks dat ik al alles heb geprobeerd, daarmee bedoel ik ook gegoogled.
Maar ik kan me voorstellen dat mijn Openings Post wat onduidelijk is en
mijn excuses daarvoor! Ok?, normaal als ik via configuratiescherm naar Geluiden en Audioapparaten ga moet ik via Audia, dan Geavanceerd ergens ''Stereo Mix'' zien. Dit kan ik dus niet vinden. Het ligt niet aan de Frap Versie, want het probleem is gewoon dat ik nergens ''Stereo Mix'' kan vinden, wat nodig is om direct vanuit mijn geluidskaart op te nemen. En ja, ik heb een Onboard Realtek HD Audio Soundcard. :P17 augustus 2009 12:44 -
pctweaker@Danox!: Welke versie van Windows heb je? Dan kunnen we verder werken.18 augustus 2009 12:06
-
lordievaderIets dat je kunt doen (beetje een omweg...) is een kabel te laten gaan van je 'front speakers' (de groene aansluiting) naar je 'line-in' (licht-blauwe aansluiting) en dan via Audacity het via je line in op te nemen. Het is niet de allerbeste oplossing maar als je het bijna opgeeft kan je dat nog proberen.
Succes!19 augustus 2009 11:23 -
timentingAls ik kijk naar jouw hardware profiel, zie ik bij beide pc's staan windows xp sp 2.
Dus dat maakt verder ook niet uit, nou ga ik het ook nog een keer vragen, zijn alle update's van je geluidskaart wel in orde ?
En is er iemand anders die windows xp heeft en kan kijken of stero mix bij jou wel staat ?
Configuratiescherm > geluid ....20 augustus 2009 08:24