Battlefield 2 op vista
augustus 2009
-
sonyw810ihallo ,iedereen
ik heb voor het laast battlefield 2 gekocht, nu had ik hem geinstaleerd en wou ik hem opstarten maar dan knippert me beeld 1 keer en stopt die ermee. ik heb de laaste drivers van me hardware dus daar ligt het niet aan. ik draai windows vista home premium en ik heb een acer aspire l360015 augustus 2009 20:46 -
erwin_wEven gezocht naar de specs van dit spel:
Battlefield 2 System Requirements
=====================================
System Requirements
=====================================
- Operating System
Windows XP (32 Bit Version)
- CPU
Battlefield 2 supports the following processors:
Intel Pentium 4
Intel Xeon
Intel Pentium Extreme Edition
Intel Celeron D
AMD Athlon XP
AMD Athlon 64
AMD Athlon 64-FX
AMD Sempron processor
- Minimum Specification:
CPU: 1.7 Ghz
RAM: 512 Mb
Video Card: NVidia GeForce FX 5700, ATI Radeon 8500 or ATI Radeon 9500
with 128 Mb of RAM
- Recommended Specification:
CPU: 2.4 Ghz
RAM: 1 Gb
Video Card with at least 256 Mb of RAM
- Video Cards
Battlefield 2 only supports the following video cards:
Radeon X700 (PCIe)
Radeon X600 (PCIe)
GeForce 6600 (PCIe)
GeForce PCX 5900 (PCIe)
GeForce 5800 Series (AGP)
ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
ATI Radeon X800 PRO
ATI Radeon 9800 Series
ATI Radeon 9600 Series
ATI Radeon 9550 (RV350LX)
ATI Radeon 9500 / 9700 Series
ATI Radeon 8500 Series
ATI Radeon X300 Series
NVidia GeForce 6800 Ultra
NVidia GeForce 6800 GT
NVidia GeForce 6800
NVidia GeForce FX 5950 Series
NVidia GeForce FX 5900 Series
NVidia GeForce FX 5700 Series
Je draait Vista dus daar zou het al aan kunnen liggen, al eens de compabiliteit gewijzigd naar XP Service Pack 2?
Voldoet je videokaart wel conform de gegevens die hierboven vermeld staan? Als je alleen Intel invult in je HW-profiel voor je videokaart dan kunnen we daar zeer weinig mee h?.
15 augustus 2009 20:51 -
sonyw810iik heb een intel gma 3100 maar ik heb die compaliteit ook veranderd maar het helpt niks15 augustus 2009 20:54
-
erwin_wZie jij de Intel GMA 3100 in de rij staan van supported videocards die geschikt zijn voor dit spel? Ik niet namelijk.
Dus dat zou het probleem al kunnen zijn die jij beschrijft.
Mocht dat zo zijn dan werkt deze dus niet i.c.m. jou videokaart.
Even wikipedia geraadpleegd:
[quote]GMA 3100
The G31, G33, Q33 and Q35 chipsets use the GMA 3100, which is DX9 capable. The 3D core is very similar to the older GMA 3000, including the lack of hardware accelerated vertex shaders. However, the RAMDAC is reduced to 350MHz, and the DVO ports were reduced to 225Mpixel/s.[/quote]
Het is dus een onboard videokaart en deze is denk ik niet geschikt voor het spelen van dergelijke games.15 augustus 2009 20:57 -
sonyw810imaar battlefield 2 is al harstikke oud die zou die wel moeten aankunnen toch
15 augustus 2009 21:02 -
erwin_wIk heb het spel niet gemaakt dus kan ik dat niet bepalen voor je en zoals je ziet staat er bij welke videokaarten geschikt zijn, daar staat dus de Intel kaart niet bij.
Als ze er bij zetten welke kaarten geschikt zijn en die van jou staat er niet tussen, tja dan zal het misschien niet werken zoals blijkt.
En zoals je schreef 'maar battlefield 2 is al harstikke oud die zou die wel moeten aankunnen toch' betekent nog niet dat deze vanzelfsprekend i.c.m jou videokaart moet werken.
Zoals ik het nu zie werkt het niet maar misschien dat iemand anders nog een idee voor je heeft maar ik heb er een hard hoofd in.
Maar wie weet heb je nog geluk als iemand een oplossing bied.
15 augustus 2009 21:12 -
nickkEven ter aanvulling op Erwin en een reactie op Sonyw810i,
Dit staat letterlijk op Google:
[quote]hallo
ik heb laatst battlefield2 gekocht en geinstaleerd maar als ik het probeer te spelen is het een gewoon battlefield en dan zwart scherm en dan niks meer (gewoon mijn buroblad) dus heb ik de ea gebelt en gezegt wat hij deed zei zijden even je videokaart upgraden of update dus ben ik gaan zoeken maar kan niks vinden wat mij kan helpen en weet ook niet hoe ik hem moet upgarden of update.[/quote]Dit lijkt volgens mij enorm veel op jouw 'probleempje'.
En daar onder staat het volgende:
[quote]H? goed dat je dat zegt, BF2 ondersteund helemaal geen onboard-kaarten voor zover ik weet... Nou ja, laten we maar even wachten tot de topicstarter de nieuwe driver heeft gedownload; wie weet wat er gebeurt.[/quote]Bron
Battlefield 2 ondersteund dus geen onboard videokaart, maar een gewone 'insteekkaart' alleen, dat is dus het probleem.
[quote]# Onboard: De elektronica is in het moederbord ge?ntegreerd. Deze versie bezit vaak geen eigen geheugen, maar gebruikt het werkgeheugen van het systeem. Deze oplossing biedt standaardprestaties. Omdat de video een deel van het gewone werkgeheugen gebruikt wordt deze oplossing wel Shared Memory Architecture (SMA) genoemd.
# Insteekkaart: Deze kaarten worden op het moederbord aangesloten door middel van een bus of een poort: [/quote]Bron15 augustus 2009 21:12 -
sonyw810ioke dan houd het op want ik kan geen andere kaart erin gooien want die past er niet in omdat hij zo klein is15 augustus 2009 21:16
-
erwin_wTip, kijk de volgende eerst eens naar de systeemeisen van een spel voordat je deze aanschaft, kan op de hoes maar ook op Google.15 augustus 2009 21:20
-
timentingHoi,
Het probleem van jou heb ik ook gehad,
ik had het spel hitman blood mony geinstaleerd.
Maar zodra ik het spel wou starten had ik ook een flikkerend zwart scherm en daarna niks.
Hoe heb ik dit opgelost,
de eerste keren wou die echt niet starten, na heel vaak proberen pakte hij hem ineens wel.
Daarna wou hij weer niet starten, dus heb ik ook een topic geopend op tweakwindows omdat ik ook radeloos was.
Ik kan het topic zo snel niet terug vinden maar hij moet er nog wel zijn iniedergeval.
Sucses er bestaan honderden topics over dit probleem.15 augustus 2009 22:38