wat hebben jullie liever? nvidia of ati?
je had dus aan de ene kant intel en aan de andere kant amd. intel is meer stabieler maar kost duurder. amd is meer voor gamers; is het ook zo dat je kan zeggen dat nvidia stabieler en duurder is dan ati en dan ati populairder bij gamers is?
14 november 2005 18:51
matthijs3146
ik heb zelf een nvidea 6600GT vind ht een aardig kaartje maar na de instalatie deed de helf van mijn games het niet meer dus moest weer alles op nieuw installeren hier door weet ik het niet meer een vriend van mijn heeft ati en die vind het super werken,
ps nog een vraag wat is het verschil tussen
16X ..... en dan 8X AGP
ben even vergeten wat er achter die 16 stond
14 november 2005 19:05
ali
kzet maar ff in deze topic:
kwil een nieuwe videokaart kopen voor een goede prijs!
iemand ideeen?
14 november 2005 19:22
djoey
PCI-E of X oftewel pci express nieuwe technology
alleen het is pure onzin, want met agp 8x gebruik je nog niet eens 8x maximaal 4 tot 6x ofzo.. mensen denken wel dat ze t nodig hebben alleen waarom zou je t hebben als je t niet nodig hebt ?
en ook met de zwaarste games wor nog steeds geen 100% van de agp gevraagd.
14 november 2005 19:22
leviathan
de 7800GTX en de X1800 zijn er tot nu toe ook alleen nog maar in PCI uitvoering.
14 november 2005 20:16
pim1502
ik heb liever ATI, vriende van mij hebbe wel es problemen gehad met nVidia en ik heb altijd ATI gehad en vooral, met succes. Nooit problemen in games, en wat ik ook wel fijn vind is dat ATI goed werkt met de TV-OUT. nVidia heeft vaak het programma TV-TOOL nodig om het goed ingesteld te krijge, maar ATI heeft alles meestal al goed. Ik zal dus ook zeker bij ATI blijven.
14 november 2005 22:05
stefanbeljaars
Het is ongveer een beetje van wie heb je liever en waneer koop je er weer eentje. Op het moment zijn de Ati's sneller, 2 maanden geleden nog niet. Maar ik heb wel begrepen dat Ati wel een gezeik rond drivers heeft af en toe.
15 november 2005 15:26
pim1502
ik heb er egt nooit gezeik mee, maar dat kan toeval zijn :p
15 november 2005 15:46
ali
tja.. keb ook de Ati 9800 XT maar op de website van ATI kan ik geen drivers ervoor vinden :p
15 november 2005 16:28
matthijs3146
kan een moderator/admin hier geen poll boven zetten
ik heb geen gezeik met het vinden van drivers ik heb een kaart van AOPEN en dan krijg ik van zelf een snelkoppeling op mijn buroblad naar een proggamma dat de uopdates zoekt, wel makkeijk,
15 november 2005 17:26
etienne
sorry, maar achteraf poll plaatsen is niet mogelijk....
15 november 2005 17:51
syntax terror
ik zoek een goedkope agp ATI kaart. ik wil gta sa spelen zonder dat hij stottert (mijn procesor is snel genoeg). en NFS underground op een mooie resolutie. Iemand een iedetje.
15 november 2005 18:14
styloco
een vriend van me speelt diezelfde spellen op een geforce 4 64mb! (2.53ghz) ikzelf speel ze op ati x 200m 256mb
15 november 2005 18:28
stefanbeljaars
Ja, met een FX5600 kan je NFSU al op max spelen en dan heb je over. Maar Ati, nee sorry zou ik niet weten.
15 november 2005 18:47
stefanbeljaars
[quote]styloco zei op: 14/11/2005 - 18:51
wat hebben jullie liever? nvidia of ati?
je had dus aan de ene kant intel en aan de andere kant amd. intel is meer stabieler maar kost duurder. amd is meer voor gamers; is het ook zo dat je kan zeggen dat nvidia stabieler en duurder is dan ati en dan ati populairder bij gamers is?[/quote]
Om nog effe terug te komen op de Intel vs AMD, er is geen stablier verschil. Zelfde als bij Ati en NVidia, bovendien zijn die beide voor games bedoelt. Je hbet gewoon games die sneller gaan op Ati (Farcry als ik em niet vergis) en games die de Ati 2x zo sloom laten zien (Doom 3).
djoey zei op: 14/11/2005 - 19:22[quote]PCI-E of X oftewel pci express nieuwe technology
alleen het is pure onzin, want met agp 8x gebruik je nog niet eens 8x maximaal 4 tot 6x ofzo.. mensen denken wel dat ze t nodig hebben alleen waarom zou je t hebben als je t niet nodig hebt ?
en ook met de zwaarste games wor nog steeds geen 100% van de agp gevraagd.[/quote]
PCI-X is wat anders als PCI-E, en eigenlijk moet je PCI-Express 16 x zeggen. Omdat de PCI-E ook weer een ander is. Maar goed, GTA SA, als ik hem terug schakel naar 4x lagt hij als de tering. Dus nodig heb je het wel. Maar je hebt wel gelijk er zijn geen games die zo veel bandbreedte vragen. Sterker nog, 16x is alleen als je er 2 in hebt hangen. Heb je 1 kaartje blijft hij mooi op 8x hangen.
15 november 2005 18:50
djoey
ja dat bedoelde ik ook. alleen jij legt t beter uit.
pci-e en pci-x verschillend ? wat is het verschild dan..
de aansluiting ? volgens mij hoorde k wel is over dat X universeel was ofzo. voor alle pci-e sloten.
15 november 2005 19:30
ali
etienne zei op: 15/11/2005 - 17:51[quote]sorry, maar achteraf poll plaatsen is niet mogelijk....[/quote]
inhoud overnemen>nieuwe topic> inhoud in nieuwe topic zetten met poll> deze topic deleten :p
16 november 2005 07:04
stefanbeljaars
Nee X is voor speciale servers. Heeft ook niet dezelfde mogelijk heden en is erg zeldzaam. Wij zullen die ook nooit krijgen. Is niet erg veel gebruikt. En PCI-E is eigenlijk ook wat anders maar pech. Moeten ze er maar niet zo veel namen aan geven.
16 november 2005 15:45
jeroentjeh
ati natuurlich
16 november 2005 20:09
spawn
Jah ik zal ook voor een Ati kiezen, kweet niet waarom maar heb er goede ervaring mee
Hey
Ik zou toch voor die PCI-Express kiezen en nvidia, al is het maar voor later misschien een upgrade naar SLI (2 kaarten op het mobo door middel van 2keer een PCI-Expres slot).
Ik heb zelf ook een nvidia Geforce 6600GT agp. Ik ben er zeer tevreden over maar heb nog geen ervaring met goede ATI kaarten, alleen maar met slechte!
17 december 2005 20:17
easyboarder
Ik heb ervaring met ATI kaarten, en NVIDIA kaarten. Vroeger zat er veel verschil tussen, maar tegenwoordig zijn de kaarten van beide merken gewoon goed. Natuurlijk zit er ietsjes verschil in, maar in dat geval moet je de specs een goed bekijken van beid ekaarten. Of jer laten informeren door een verkoper.
oke thanks.. ik had ook een nvidia nu heb ik een ati en ik ga toch weer terug naar nvidia of voor de prijs die ik er aan uit wil geven moet een betere kaart zijn dan ga ik natuurlijk voor die .dat boeit me dan niet he ;)