nieuwe pc, vraagtekens bij videokaart.
augustus 2009
-
jasonpollGoedenavond TweakWindows.
Ik heb afgelopen week een nieuwe desktop gekocht bij de aldi (miss dat iemand hem heeft gezien;); de Medion Akoya), maar ik heb een vraag over de videokaart die erin zit, een nVidea GeForce GT230.
Op google kreeg ik eigenlijk maar 1 duidelijk antwoord, namelijk:
[quote]Enige tijd geleden kon je op Hardware.Info lezen over de nVidia GeForce GT100 serie, die volgens verschillende bronnen zou bestaan uit GeForce 9000-kaarten met een nieuwe naam. Hoewel de serie volgens sommige bronnen op 15 oktober uit zou komen is het tot nu toe stil gebleven van de kant van nVidia.
De website xtreview.com plaatste onlangs echter meer vermeende details over de aankomende GT100-kaarten. De GeForce GTS150 zou gebaseerd zijn op G92, de GT130 op G94 (de huidige GeForce 9600GT-core) en de GT120 op G96 (de huidige 9500GT-core). Deze cores worden tegenwoordig alle geproduceerd op 55 nm.
De eerdere geruchten repten ook over enkele nieuwe modellen in de GT200-serie. Xtreview.com beweert dat de nieuwe line-up als volgt zal zijn:
High-end: GeForce GTX 260/270/280/290
Performance: GeForce GT 230/250
Mainstream: GeForce GS 210/220
Entry-level: GeForce G 200/209[/quote]
Nu weet ik dat de GTS250 niet een sterke kaart is, en zie ook op verschillende (andere site's) dat hij niet veel zou verschillen met de 9800 GT.
Mijn vraag aan jullie is dan ook:
Hoe sterk is deze kaart nou echt?07 augustus 2009 19:19 -
mzq9300[quote]Nu weet ik dat de GTS250 niet een sterke kaart is[/quote]
Blijkbaar weet je dan niet veel:)
Een GTS250 is een rebranded 9800gtx+(en dat is weer een rebranded 8800gts volgens mij) en kan alle huidige games nog prima draaien tot een resolutie van 1680x1050(op hoge instellingen).
Eerste hit op google;)
[offtopic]Beetje jammer dat je niet zelf een pc hebt geassembleerd(had je miss. een core i7 kunnen kopen voor hetzelfde geld!).
Tip: Maak een nieuwe hw-profiel aan voor je medion-pc;)[/offtopic]07 augustus 2009 19:52 -
jasonpollIk weet ook niet zo veel van hardware, dit had ik van een ander topic hier van Tweakwindows.
Me hardware profiel zal ik zo spoedig mogelijk invullen, we zijn op dit moment aan het verhuizen, dus ik zal pas in begin september me computer installeren; en kan dan dus pas invullen(A).
Naar welke trefwoorden had jij gezocht, ik kan het niet vinden op google.
Een 9600GT, gaat het dan om de chipset van de 9600 of hebben ze dan gwn een nieuwe naam eraan gegeven?07 augustus 2009 20:58 -
mzq9300[quote=137265]
Wat ik intypte op google was: gts 230(je moet het altijd simpel houden, dan heb je de meeste resultaten, als het er teveel zijn dan zet je er een woord bij)
De gt230 komt pas aan het einde van het jaar uit, en zal nvidia's eerste gpu bevatten die op 40nm gebakken is(na wat research bleek dat je nieuwe pc idd de gts230 bevat).
Gewoon een andere naam, en soms een ander design.
De specificaties en de snelheden zijn identiek.
Hier wat benchmarks van de 9600gt:
Tomshardware, techPowerUp, Guru3d, HWI08 augustus 2009 09:55 -
jasonpoll[quote]Wat ik intypte op google was: gts 230(je moet het altijd simpel houden, dan heb je de meeste resultaten, als het er teveel zijn dan zet je er een woord bij)
De gt230 komt pas aan het einde van het jaar uit, en zal nvidia's eerste gpu bevatten die op 40nm gebakken is(na wat research bleek dat je nieuwe pc idd de gts230 bevat).[/quote]
Oke, handig voor in de toekomst, had veel ste veel bij google ingetypt. (geforce 230gtdirectx10.1cuba).
Zo als ik op de aangegeven site's zie, is het een redelijk sterke kaart, en zie ik geen rede om een andere videokaart voor te kopen ;).
Danku Mzq9300:)08 augustus 2009 13:30