-
pctweaker
Mijn "Probleem"
Ik heb onlangs een game gekocht. Ik kan de game goed draaien want ik heb alles hoger dan nodig is qua systeem eisen. Maar dan zit ik met het volgende probleem: De game loopt af en toe vast als ik een wedstrijd speel.
Wat ik al geprobeerd heb:
* Ik heb op de website van Fifa 09 gekeken.
* Ik heb op Google goed gezocht.
Wat ik verwacht van TweakWindows:
Ik vind dit best wel vervelend en ik zou graag zonder "zorgen" en problemen willen spelen. Misschien kunnen we samen uit dit probleem komen. Ik vind dit erg lastig. Ik zou ook niet weten hoe je de instellingen kunt wijzigen.
Informatie:
* Ik gebruik Acer Aspire X3200 (Zie Hardware profiel)
* PC-DVD game
19 juli 2009 18:06
-
leviathan
Hoe kun je de vastloper het beste omschrijven? Wordt het beeld zwart, blijft de applicatie hangen, sluit de applicatie zichzelf af, of loopt de complete computer vast?
Het kan ook helpen om bij je crashlogboeken van windows te kijken
Start --> uitvoeren --> eventvwr
19 juli 2009 18:15
-
pctweaker
Applicatie blijft herhalend hangen. Behalve bij de intro's helemaal op het begin. Maar bij bijvoorbeeld een ingooi blijft hij vaak een seconden of 3 hangen.
19 juli 2009 18:22
-
vixsta
misschien is lage settings proberen
EDIT: ik zie dat je een 8200 kaart er in hebt zitten, dit is echt geen sterke game kaart hoor,
Minimaal:
Windows XP
Processor: Pentium 4 2.4 Ghz
Geheugen: 1 GB
Videokaart: Nvidia 6600-serie of beter, of ATI equivalent met Pixel Shader 3
DirectX 9.0c
de 6600 is beter dan de 8200, je moet naar de laatste 3 getallen kijken.
19 juli 2009 18:36
-
pctweaker
@Vixsta:
Dat zie ik inderdaad. Maar het zou alsnog niet moeten vastlopen. GTA 4 kan hij allemaal wel snel en zonder vastlopen spelen en GTA 4 vraagt wat meer van je computer.
19 juli 2009 20:27
-
theshit1983
Okee even een vraag je zegt dat je op google hebt gezogt.
Maar je plaatst niet dat je de door jou gezochte zoekresultaten wel of niet hebt kunnen vinden?
IK heb even naar een van de meest logische dingen gezocht.
Ik Geef je bij deze een link. Deze is voor de Nederlandse versie o.a.
[url]http://www.gamershell.com/download_35620.shtml[/url]
Probeer eerst dit eens en misschien handig om even te controleren of je de laatste drivers hebt voor je GPU.
Als je nog vragen hebt of dit werkt niet dan zouden we hier graag verdere reacties van zien;) (laat ook even weten als het wel werkt)
19 juli 2009 20:35
-
mzq9300
[quote]Ik heb onlangs een game gekocht.[/quote]
Waarom?
[quote=136824]
Gta4 met alles op het allerlaagste en 1024x768 zeker(ik twijfel of het niet 800x600 windowed is)?
Die 8200 is een onboard videochip en is idd trager dan een 6600.
Dat je naar de laatste 3 letters moet kijken klop lang niet altijd;)
Wat vixsta in de eerste zin heb staan lijkt me wel een goed plan.
Bijv. de game 1024x768 windowed draaien(explorer.exe afsluiten). Gewoon proberen.
@Hieronder:
Jullie begrijpen wat ik bedoelen;)
[offtopic]400000000ebericht:)[/offtopic]
19 juli 2009 20:37
-
vixsta
1e: " waarom?" vind ik een wat domme vraag, hij heeft gewoon een game gekocht, waarschijnlijk om gewoon te spelen.
2e: volgens mij is full-screen mode lichter dan windowed mode, omdat je bij windowed ook nog andere dingen op je beeldscherm ziet. ook speelt full screen veel fijner.
[offtopic]gefeliciteerd, ik wil voor 2010 1000 berichten hebben...:P[/offtopic]
edit: heb je ook de laatste patches gedownload?
19 juli 2009 20:56
-
pctweaker
"Waarom?" - Omdat ik een game wil spelen en om me zelf te vermaken.
Ja ik heb net de laatste pathes gedownload en ge?nstalleerd.
Ik heb wel gemerkt dat als je de DVD eruit haald, dat hij dan een stukje sneller loopt maar ook niet volledig. Raar.
20 juli 2009 07:56