-
lolleflikker
Beste
Na enige afwezigheid op deze site kom ik hier terug omdat ik in het verleden ook al goed geholpen ben met alweer een nieuw probleem.
Maar dit keer is het anders. Het is iets heel raars en ik had er nog nooit van gehoord. Ik wist zelf niet dat het kon.
Maar zoals de titel het al aangeeft, er zit namelijk een beest(je) in mijn scherm.
Heel de dag beweegt het al over mijn scherm en ik dacht eerst dat het een virus was. Ik heb dan ook met verschillende scanners (incl. online scanners) gezocht naar dat virus.
Maar dat bleek weinig resultaten te geven.
Ik merkte toen ik een ander scherm aansloot ik dit niet had. Ik zag dan ook hij het beest niet op print screens te zien was en ook over de menu's van mijn beeldscherm zelf beweegt. Dus het kon niet anders, dan het beestje zat in mijn scherm.
Ik probeerde hem plat te druwen, natuurlijk zeer voorzichtig omdat ik mijn monitor nog lang wil gebruiken.
Dit hielp niet, het beestje bleef maar bewegen.
Ik heb ook zonet geprobeerd mijn beeldscherm open te draaien zodat ik het er misschien voorzichtig uit kon blazen, maar dit kan niet.
Nergens kan ik aan het scherm zelf komen.
Het beest zit volgens mij tussen de beschermlaag vooraan en de lidjes (lichtjes) van het scherm. Hoe hij daar geraakt is weet ik niet. Ik ben nog maar van gisteren terug van kamp en ik moet morgen al weer op reis ook. Dus het kan zijn dat ik een week niet antwoord.
Specificaties:
Display: SyncMaster T220
Aangesloten: DVI (digitaal)
Ik hoop dat iemand soms een idee heeft van hoe ik dat beest eruit krijg. Want hij zit namelijk bijna helemaal in het midden en dat irriteert natuurlijk wel.
Als het echt niet zou lukken breng ik hem binnen omdat hij normaal nog in garantie is. Maar ik wou toch eerst even weten of dit wel normaal is. Want een beestje in je scherm, die moet dan ook wel heel klein zijn. En eerst dacht ik nog, na een dag is hij er misschien weer uit. Maar nu blijkt hij niet meer te bewegen, ik hoop dus dat hij slaapt en niet dood is. Want anders heb ik geen idee hoe ik hem eruit haal.
Alvast bedankt.
Mvg. Ruben.
17 juli 2009 22:07
-
jasonpoll
Nou, euh, dit is natuurlijk niet een hedendaags probleem wat zich elke dag voor doet..
Voor zo ver ik weet kan je het beestje er niet normaal uit halen, of je moet echt het hele beeldscherm uit elkaar halen, maar dat raad ik je ten strengste af. Ben je al naar een computerzaak geweest en het probleem uitgelegt, misschien is het met een heel klein simpel dingetje weg te halen;)
17 juli 2009 22:16
-
lolleflikker
Dat zij ik nou net. Als er niemand iets weet doe ik hem binnen.
Maar ik wou het toch even laten weten ofzo.
17 juli 2009 22:19
-
erwin_w
Dit is een heel vervelend probleem waar wij, denk ik, niet zo snel een antwoord op kunnen geven.
Of dit geval ook binnen de garantie valt lijkt mij sterk omdat dit door invloed van buiten is gebeurt en niet een technisch mankement is.
Ik weet dat vliegjes iets hebben met een LCD-scherm, ik moet ze ook regelmatig van mijn TV halen (en nee..niet met een vliegenmepper)
Lees voor de zekerheid even je garantievoorwaarde door, je kan daarna altijd nog naar de winkel hiermee.
Ik wens je succes en laat even weten wat de winkel hiermee gaat doen, misschien handig mocht iemand anders later beestjes in hun beeldscherm vinden.
17 juli 2009 22:48
-
rax
Dit is een vervelend probleem, ik heb dit zelf ook al 2x gehad!
Probeer niet het beestje plat te duwen want dan dood je het beestje en krijg je het nooit meer eruit!!!
Wat ik heb gedaan is het volgende:
1. In photoshop of in Paint oid een grote zwarte afbeelding maken met ergens in het midden een witte vlek.
2. Nu moet je die afbeelding openen en de witte vlek vlakbij het vliegje bewegen, het vliegje gaat als het goed is op het licht af (van de vlek.)
3. Door de witte vlek langzaam naar de rand te bewegen (steeds wachten dat het vliegje naar de vlek is gekropen) moet je zo proberen het vliegje naar de rand te lokken.
Op deze manier heb ik er een uit kunnen krijgen, succes!
17 juli 2009 23:01
-
jensen
uuh... Rax, vijs je dan de "omhulzing" los van je rand, je kan dat toch moeilijk doen voor een beestje (ok ja, het kan er wel in, maar ik veronderstel niet dat je rand ook nog scherm is, of je vingers zo dun zijn), maar toch zou ik zeggen, als je een wit bolletje als cursor neemt, zou dat gemakkelijker zijn, toch een goed idee Rax! ;)
de cursor is
HIER te downloaden
reden van aanpassing: cursor online gezet
18 juli 2009 15:34
-
erwin_w
Er zal zeker wel ruimte moeten zijn tussen rand en scherm, dat beestje is er ook ingekomen en zal er dan ook uit moeten kunnen komen op die manier.
Als je voor je cursor een groot wit rondje neemt lijkt mij hetzelfde principe. Gewoon eens proberen.
18 juli 2009 15:37
-
louwrens
Damn Rax, duurt lang :P
Ik heb het ook een keer gehad, dacht dat het aan me ogen lag ofzo. ff later was ie weg. jeej :P
18 juli 2009 21:12
-
vixsta
ook gehad, gelukkig was ie na 2 dagen weer weg, ik heb nu ook een t220 trouwens:P
19 juli 2009 17:02
-
lolleflikker
Sorry voor de zeer late reactie. Ik was namelijk op reis.
Ik had al gemerkt de volgende morgen dat het beestje er precies uit was. Nu ben ik terug van reis en inderdaad, het zit er niet meer.
Hij was zo vriendelijk om eruit te gaan. :P
In elk geval heel erg bedankt voor alle reacties en tips!
24 juli 2009 17:10