Google Chrome OS is Linux ;), daarnaast is Linux een verzamelnaam voor Operating Systems gebasseerd op het Unix systeem, alleen dan gratis.
10 juli 2009 18:24
leviathan
[quote=136659]Chrome OS kan Linux niet overtreffen omdat het zelf een linux-distro zal worden ;)
10 juli 2009 18:50
lorre851
Het zal mij benieuwen... Java heeft ook een besturingssysteem, Solaris, en als je het mij vraagt lijkt het echt nergens op. Ik hoop dat google beter werk aflevert.
10 juli 2009 20:31
easyboarder
Met Chrome (browser) hebben ze me echt verrast! Het is ook alles wat ik gebruik. Alleen voor Windows updates (XP) gebruik ik nu nog IE. Voor de rest alleen Chrome. Ik vinbd het een goed idee om zulke dingen 'opnieuw' uit te vinden. Het heeft tot nu toe goed gewerkt.
11 juli 2009 18:21
jensen
weet er iemand of het ook zoals ubuntu kan geinstallerd worden op windwos, net als een progje? want heb geen schijf meer vrij (en nee ik ga er geen kopen, ben aan het sparen voor een iphone)
12 juli 2009 00:10
pctweaker
Microsoft Virtual PC Bedoel je een nieuwe harde schijf met daarop Google Chrome OS?
12 juli 2009 10:22
erwin_w
Ik denk dat Jensen bedoelt zoals het programma Wubi van Ubuntu, hiermee wordt Linux als een programma ge?nstalleerd en kan je deze ook via het configuratiescherm weer verwijderen.
Er wordt dan een Bootmenu gecre?erdwaarmee je dan ?f Windows ?f Ubuntu kan opstarten.
Ubuntu wordt dan in een map ge?nstalleerd onder Windows i.p.v. een aparte partitie.
Voor zover ik weet is deze mogelijkheid er (nog) niet, wie weet wat de toekomst gaat brengen.
De mogelijkheid om deze als VM te installeren zal geen probleem mogen zijn straks.