Eventjes een klein vraagje:
Weet jij of iemand anders of dit gratis gaat worden, en of er al een b?ta versie uit is? hartelijk dank
08 juli 2009 13:23
masterwillems
Zoals er in het bericht staat:
"Het op Linux gebaseerde besturing systeem"
Ja het word dus gratis en nee er is nog geen b?ta versie uit. Dit bericht werd door Google vrij gegeven om de wereld te vertellen dat ze bezig zijn met een nieuw besturing systeem en wat de belangrijkste punten er van worden.
08 juli 2009 13:33
leviathan
Opzich lijkt een focus op web based applicaties voor een netbook mij geen slechte keuze. Ik ben wel benieuwd wat er uit zal komen.
08 juli 2009 13:42
masterwillems
[quote=136622]
Idd, het zou ook een uitkomst kunnen zijn voor oudere computers als het meeste er al op staat. Ik ben iig benieuwd wat ze er van maken.
08 juli 2009 16:04
pctweaker
Het is al een wonder dat Linux gratis is en dan nog ook goed werkt en gebruiksvriendelijk is. Misschien gaat bij het Google Chrome OS makkelijker en snel werken. Als @Masterwillems zegt dat ze mosschien ook voor de wat oudere computers kunnen..Wie weet loopt hij dan wel "super" snel op een wat nieuwere computer. (Meestal zo ;))
Het word dus even afwachten.
08 juli 2009 17:04
vixsta
Ik denk niet dat ie op mijn oude laptop loopt: 600mhz 64mb ram 8mb vram:P
08 juli 2009 18:14
masterwillems
[quote=136625]
Waarschijnlijk zul je weinig merken op een nieuwe computer aangezien "het gewoon snel gaat." Daar in tegen bij een oude laptop zal het erg goed werken en zal je veel verschil merken omdat het gewoon een stuk lichter is dan bv. Vista oid.
[quote] Quote: Vixsta
Ik denk niet dat ie op mijn oude laptop loopt: 600mhz 64mb ram 8mb vram[/quote]
Dat is geen laptop meer, dat is een schoot tafeltje om je drinken op te zetten als je tv aan het kijken bent :P.
08 juli 2009 19:35
vixsta
[offtopic]nou en:P[/offtopic]
08 juli 2009 19:58
easyboarder
Als Google op dezelfde voet doorgaat zoals ze met Android gedaan hebben, heb ik er hoge verwachtingen voor. Android vind ik heerlijk werken. Dit OS (Chrome OS) zou nog wel eens een goed, publiekelijk, alternatief kunnen worden voor Windows based pc's.
09 juli 2009 10:57
pctweaker
Chrome OS is in de eerste instantie bedoeld voor Netbooks. Computers die vooral geschikt zijn voor Internetgebruik. Daarnaast hebben we het geluk dat het gratis zal worden. In de helft van 2010 zal Chrome OS verschijnen. Het zal een frontale aanval op Windows (van Microsoft) zijn. De vraag zal luiden: "Zal het goed werken op desktop PC's en laptops?"