-
lorre851
Hallo TWrzz,
Ik probeer tevergeefs een filmpje op te slaan dat ik in Pinnacle Studio 12 plus heb gemaakt. Maar om de een of andere reden krijgt hij (op willekeurige momenten tijdens het renderen) de fout "Exportfout (berekeningsfout)". Soms gebeurt dat in het begin, soms tijdens het renderen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Temp bestanden verwijderen
- Ccleaner runnen
- Pinnacle herstart
- Computer herstart
- Andere exportcodecs gebruikt
Geen van deze dingen heeft gewerkt.
Wel even voor de duidelijkheid: ik ben al 3 dagen bezig aan dit filmpje, ik heb er hard aan gewerkt en ik wil het niet opnieuw gaan zitten maken met de kans dat ik deze error w??r krijg... Dit is ook een legale versie van Pinnacle Studio.
Het filmpje duurt 4 minuten en bevat zo'n 300 stukjes uit ??nzelfde AVI - DIVX bestand. En naar welke bestandsindeling ik het ook exporteer, ik krijg steeds weer dezelfde error.
Hoe los ik dit probleem nu op?
EDIT: ook even zeggen dat ik het filmpje perfect kan afspelen in pinnacle zelf...
18 juni 2009 21:33
-
nickk
18 juni 2009 21:40
-
pctweaker
Eigenlijk maakt het niet zo heel erg uit hoeveel stukjes je in de film hebt geplaatst. Kun je ook precies zeggen welke meding die krijgt. Ik heb er ook een paar gehad maar heb hem toen opnieuw ge?nstalleerd.
18 juni 2009 21:41
-
lorre851
Ok, ik heb nu dit gedaan wat op de lijst van Wesleysnejder stond:
- Update 12.1 installeren
- Pinnacle herinstalleren
- Schijfdefragmentatie
- Alle andere processen buiten pinnacle uitschakelen.
Geen van deze dingen heeft gewerkt. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik de fout iedere keer op hetzelfde ipv op een willekeurig punt krijg: namelijk als er een effect van het merk VITASCENE wordt gebruikt. Maar praktisch ieder framepje heeft een effect van dat programma, en het geheel ziet er echt niet uit zonder effecten.
Conclusie: ik kan mijn project nog steeds niet opslaan... Wat nu? [frustration] [bangs head on keyboard]
[b]EDIT: ik heb het kunnen oplossen door mijn project in 16 stukken te verdelen en elk stuk apart te renderen en vervolgens weer alles aan elkaar te plakken.
Dit is echt de laatste keer geweest dat ik pinnacle heb gebruikt![/b]
20 juni 2009 11:37