File0001.CHK probleem
mei 2009
-
dave_17Hallo,
ik heb een DIFRNCE mp4-speler ( Klik hier ).
En daar heb ik een probleem mee, namelijk er zitten een hoop van de volgende files op: file0001.chk, file0002.chk enz. enz. enz.
Ik heb gezocht via google en het schijnt een irritante spyware te zijn. Dus ik probeer ze via de computer te verwijderen, maar de computer kan ze helaas niet zien (ook niet na het veranderen van mapopties). Nu kan ik ze via de mp4-speler wel verwijderen maar dat duurt behoorlijk lang terwijl het maar kleine bestandjes zijn.
Ik heb inmiddels een antispywareprogramma geprobeerd: SpyHunter's Spyware Scanner, maar die ziet de bestanden ook niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ik de bestanden toch kan verwijderen?
Alvast bedankt.
Mvg Dave_1729 mei 2009 15:45 -
nickk[quote]1.To open the Windows Command Prompt, go to Start > Run > cmd and then press the "OK" button.
2.Type in "dir /A name_of_the_folder" (for example, C:\Spyware-folder), which will display the folder's content even the hidden files.
3.To change directory, type in "cd name_of_the_folder".
4.Once you have the file you're looking for type in del "name_of_the_file".
5.To delete a file in folder, type in "del name_of_the_file".
6.To delete the entire folder, type in "rmdir /S name_of_the_folder".
7.Select the "file0001.chk" process and click on the "End Process" button to kill it.
[/quote]
Link
Heb je het ook nog als je MP4 speler uit de computer is?, of alleen wanneer je hem erin hebt? Als je het ook op je computer hebt, kan je ook HijackThis downloaden.29 mei 2009 15:52 -
dave_17Hartelijk bedankt! Het werkt, alle bestandjes zijn eraf.
Mvg Dave_17
[mod]Groetjes doen hoeft niet ;)[/mod]29 mei 2009 16:10 -
nickkHartstikke mooi dat de bestanden er nu af zijn, trouwens op de site die ik poste staat bovenaan ook dat programma (SpyHunter's Spyware Scanner) en daarover deze oplossing van mij.
Overheen gelezen of toevallig een andere site bezocht? ;)29 mei 2009 16:15 -
dave_17Ik las dat het spyware was, en toen heb ik een programma daarvoor gezocht, dus ik denk dat het een andere site was dan;).29 mei 2009 16:21
-
lorre851[quote=135355]
Ik weet dat het probleem al opgelost is, maar toch ff voor de duidelijkheid: dit is geen spyware. .CHK - bestanden zijn beschadigde bestanden die door Windows Checkdisk (in het kort CHKDSK) hersteld zijn.
Dit gebeurd als je bv je MP4 speler eerst in je computer stopt alvorens hem aan te zetten. Als Windows dan iets fouts op het apparaat detecteert, gaat het automatisch een checkdisk starten. Beschadigde bestanden worden dan in CHK - formaat in een map op het apparaat geplaatst.29 mei 2009 16:50 -
kyentei@lorre851
Maar dat weten spyware en virusschrijvers ook, en zo kan je heel makkelijk bestanden 'cloaken' ;)29 mei 2009 17:00 -
lorre851Hehe, had ik niet bij stil gestaan29 mei 2009 17:39