Sims 3 RAM
mei 2009
-
vistagirlIk wil de Sims 3 gaan kopen, alleen toen kwam ik erachter dat ik niet genoeg RAM-geheugen had. Bij Vista heb je 1.5 GB nodig en ik heb slechts 896MB. Ik heb uiteindelijk een test gedaan via Can you RUN it, en daaruit bleek dat het wel genoeg was. Kan ik de Sims nou spelen of niet? Of heeft RUN it heeft gewoon fout. :|23 mei 2009 21:05
-
chaosdutchsims 3 is nog niet uit ><
[mod]Echt weer zo'n nuttig antwoord, klopt Sims 3 komt inderaad pas op 2 juni 2009 uit, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je hier zo'n antwoord op moet gaan geven. [/mod]23 mei 2009 21:16 -
nickkHallo Vistagirl,
Ten eerste:
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mod.[/i]
Ten tweede:
Onlinediensten als Can You RUN it? kunnen het niet altijd met alle zekerheid zeggen als je pc geschikt is voor Sims 3 of andere game's.
Ook hebben wij verder geen informatie over je systeem (behalve Windows Vista en 1,5GB RAM). Er is namelijk ook als je een aardig nieuw systeem hebt de volgende regeling bij Sims 3:[quote]For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above.
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM [/quote]Dus kan je je hardware-profiel nog even invullen, is ook makkelijk voor later.
De systeemeisen voor Sims 3 had je ook al goed,
[quote]THE SIMS 3 MINIMUM HARDWARE REQUIREMENTS
FOR WINDOWS XP
* Windows XP (Service Pack 2)
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
FOR WINDOWS VISTA
* Windows Vista (Service Pack 1)
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
Lees meer[/quote]
Succes (Y)23 mei 2009 21:17 -
matthijskDe hoeveelheid ramgeheugen is van invloed op de prestaties van het spel, het kan best zijn dat het spel wel draait maar niet goed daarom zou ik je adviseren om er of zelf of door iemand anders, indien mogelijk, 1gb ram er bij te laten zetten. Dit zal je waarschijnlijk de kop niet kosten en het bevorderd niet alleen de prestaties van de sijs maar ook die van je computer in het algemeen.24 mei 2009 09:01
-
pctweakerKijk ook eens bij Alternate voor meer geheugen. Voor een paar tientjes heb je zo een geheugen kaart van 1GB.
En heb je ?berhoupt plaats voor een nieuwe geheugen kaart. (Zal denk ik wel)24 mei 2009 09:08 -
thobeWaarschijnlijk heeft ze ook nog eens DDR geheugen, en op de meeste mobo's met DDR zitten maar 3 geheugen sloten. En die heeft ze waarschijnlijk al in gebruik:
512mb+
256mb+
128mb+
-----------
= 896mb
Als je die van 128 en 256 er uit haalt, en vervangt door 1 gb, of je haalt alles er uit en je vervangt het door 2 gb.
Daarnaast is het maar de vraag wat voorn videokaart ze heeft en wat voor CPU...
24 mei 2009 12:10