-
sparky
Hallo. Op school hebben wij al enige tijd een filmproject lopen dat we weliswaar in onze vrije tijd moeten realiseren.
Nu, we hebben al redelijk wat gefilmd. Ik heb mij als monteur aangesteld.
En alles is vrij goed gemonteerd. Ik wou eerst werken in Adobe Premiere maar vond dit nogal moeilijk, en dan toch maar Moviemaker verkozen.
Professioneler maker
Om het wat professioneler te maken wou ik een DVD menu maken. ook in Adobe Premiere was dit dus een ramp. Heb dan maar gewoon de DVD maker in vista uitgeprobeerd. Werkt eerlijk gezegd wel nog fijn.
Maar nu zou ik een soort van eind credits willen die van onder naar boven gaan. Je weet wel, zoals in de echte films.
Nu heb ik daar echt een goed programma voor gevonden (na lang zoeken) : Creditz. Na heel wat werk en tijd was het echt perfect wat ik nodig had.
Maar helaas was dit blijkbaar een trial. Na het afwerken komt er dus een AVI bestand met strepen door en een opmerking van TRIAL.
Omdat het 12 euro kost lijkt het me ech tniet de moeite.
Ik zoek dus echt wel een gratis alternatief.
Hoe en wat
In moviemaker hebben we dit ookwel, maar dat is verre van hetzelfde.
Daarom zoek echt een alternatief. Ik heb okal gezocht voor Adobe premiere maar ik geraak er echt niet uit.
Dus LIEFST een gratis alternatief of eventueel een gekende shareware.
gezocht?
ja zeker! Om eerst nog maar es op de term te komen was het al een tijdje werk. Ik kwam veel dingen tegen, maar niks dat ik kon gebruiken.
Termen als " free rolling credits" enzo werkten ook niet echt super.
Mocht iemand een goede oplossing hebben. Ik hoor het graag!
21 mei 2009 19:36
-
jasonpoll
Roxio, een programma met een trail(die gwn alles heeft enz;)) die zeker het proberen waard is. Ik heb zelf goede ervaringen met Roxio, dus dit moet wel goed komen;)
21 mei 2009 19:46
-
ikkus
Met Sony Vegas kan je behoorlijk professionele credits maken. Ik heb zelf veel positieve ervaring met het programma. Helaas is het niet gratis.
Misschien dat je voor Adobe premiere een tutorial kan opzoeken en daarmee kan gaan werken.
Er is inderdaad weinig freeware op dit gebied beschikbaar.
Er is wel veel betaalde videobewerking-software beschikbaar die dit kan. Misschien is het een idee om daar wat trails van te downloaden.
Of je betaald gewoon de ?12,- voor de software. Dat is legaal ?n je hebt al ervaring met het programma.
21 mei 2009 20:06