[PS2] SMS media player vanop USB stick?
mei 2009
-
lorre851Hallo TWrzz,
Inleiding - SMS media player
SMS media player is een alternatieve media player voor de Playstation 2. De player ondersteunt diverse formats zoals avi, mpg, mp4 etc... De player is enkel te downloaden in ISO - formaat (en dus niet te koop op een ps2 - disk) op hun website.
Hoe kan ik dit op de playstation uitvoeren?
Wel: dat is dus de vraag :p. Voor zover ik weet bestaat er geen mogelijkheid om ISO's op CD's of DVD's te branden ?n die nog eens te laten werken op de PS2 ook, aangezien de regiocode niet gekopieerd wordt... En mijn PS2 is niet gemod, dus...
Vanop USB?
Dus ja: nu heb ik in die richting zitten zoeken. Ik heb al gehoord dat je ISO's vanop een USB drive kan laten booten. Nu, ik heb een SanDisk USB stick van 512MB, en daar zou de ISO op moeten komen.
Nu, ik heb al op Google gezocht, en ik heb daar 3 verschillende programma's gevonden: USBextreme, USBadvance en HDadvance. Deze programma's hebben gemeen dat ze enkel een originele DVD op een USB HDD (en dus niet op sticks) geplaatst kunnen worden, en dan nog enkel als deze als NTFS geformatteerd is.
Wat heb ik al geprobeerd?
Aangezien ik geen externe harde schijf heb, kon ik dus enkel mijn USB - stick eens formatteren als NTFS en zien of het programma de stick aanneemt. Maar dat werkte niet. En dat nam het probleem ook niet weg dat het programma geen ISO's op een usb apparaat kan zetten...
Kan iemand mij helpen?21 mei 2009 16:16 -
masterwillems[quote]2.2. Requirements
In order to run SMS you will need a working technique to run homebrew PS2 .ELF applications, e.g. a working boot manager such as uLaunchELF. The options you have available to you depend mainly on which PS2 variant you have:
*
A chubby PS2 (V11 and below) needs one of the following:
o Independence Exploit (tutorial 1, tutorial 2)
o Modchip
A slimline PS2 (V12 and above) needs the following:
o Modchip
If you can't launch .ELF files, you can't run SMS. It is not possible to boot SMS directly from a CD/DVD with an unmodified console. If you've got an unmodified slimline and you still really want to run SMS, as a last resort, you may want to try a disc swapping technique (patience required). Come back to this page when you've got uLaunchELF on your TV screen. [/quote]
Zo van hun website afgehaald...link21 mei 2009 18:39 -
lorre851Heb ik wel een probleempje, want ik heb een slimline...
Zit er dan niets anders op dan een Swapdisk te kopen?21 mei 2009 22:18 -
masterwillems[quote=134878]
Blijkbaar niet, of je moet hem modden.21 mei 2009 22:20 -
lorre851Dat zie ik weer niet zo zitten. Het is illegaal, het vermindert de levensduur van je PS2 en ik heb nog nooit ook maar ??n kabel gelast, en met een modchip moet je zeker een stuk of 20 kabeltjes vastlassen...21 mei 2009 22:23
-
masterwillems[quote=134880]
Meestal word dit allemaal voor jou gedaan voor een x aantal bedrag.
Maar daar mogen wij hier niet verder op in gaan omdat het illegaal is.21 mei 2009 22:53 -
lorre851Hmmm...
[url]http://www.zdnet.be/search/tag/swap-magic-3/[/url]
Dan lijkt memor32 een veiliger oplossing22 mei 2009 10:13 -
erwin_wQLorre851, wel een hele vreemde zaak en dat de rechter hem in het gelijk heeft gesteld, over de hele wereld is het zo'n beetje bekend wat wel en niet mag.
Maar even een quote van stichting Brein, dit zegt genoeg lijkt mij.
[quote]
Mag ik kopie?n maken van mijn computerspellen en andere interactieve software?
Nee. Computerspellen mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film. Deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software.
Mag ik mijn (Playstation) spelcomputer om laten bouwen met een zogenaamde modchip?
Indien u een modchip in laat bouwen in uw PlayStation spelcomputer geeft u opdracht tot het verrichten van een strafbare handeling. De modchip wordt namelijk ingebouwd om daarmee de beveiliging van PlayStationspellen te omzeilen. Het verspreiden van dit soort middelen is strafbaar gesteld in art. 32a van de auteurswet. Dit geldt overigens niet alleen voor PlayStation maar ook voor andere beveiligde spelcomputers zoals de Wii en de Xbox.[/quote]
Bron: Brein22 mei 2009 11:20 -
lorre851Juist daarom: Memor32 is gewoon een 32MB memory kaart die je kan aansluiten op de PC en waar je kleine programmatjes in ELF - formaat op kan zetten.
Niets illegaals dus :p.22 mei 2009 11:54