Hallo,
Dit is mijn 1e dag lid zijnde en ik ben nou al zeer tevreden. Maar ik had een vraagje en ik weet niet of ik hier terecht kan. Ik heb aantal weekjes terug een nieuwe scherm gekocht van Philips *220CW* en ik had eerst een Acer *AL1916W* nou zie ik een groot verschil tussen die 2 schermen i.v.m. de fellheid van kleuren. Normaal zou ik hier geen probleem van maken want onder het gamen merk ik er niet veel van. Maar een film of iets dergelijks erop kijken is gewoon niet te doen omdat die veelste onduidelijk is en veelste fel. Sorry als ik het niet goed krijg uitgelegd maar ik vroeg me af: Zitten er verschillen in monitoren qua dat of heb ik nou gewoon een slegte scherm gekocht? *software en drivers en dergelijke zijn al geinstalleerd en beetje aan geknutseld zonder effect.
Kan iemand helpen?
Mvg Shadow
18 mei 2009 20:56
masterwillems
Shadow, ten eerste welkom op dit forum.
Lees even rustig de regels door zodat je weet wat ze zijn (voor als je dat al niet gedaan had.)
Wat jou probleem betreft:
Het is inderdaad zo dat er verschillen zijn tussen monitoren, zelfs als dit van het zelfde merk is kan er verschil zijn tussen oude en nieuwere modellen. Wat je kan proberen is de Brightnes, Contrast, Hue, en Saturation (kleur waardes) van je beeldscherm te veranderen, dit doe je door de knoppen voorop je beeldscherm.
18 mei 2009 21:21
anthony
en mss via je nvidia beelinstellingen?
18 mei 2009 21:45
jaspervh
Ik neem aan dat je oude beeldscherm minder fel brand dan de nieuwe? Ik weet niet hou oud je oude beeldscherm is, maar mocht hij redelijk oud zijn, dan kan ook de lamp in je lcd-monitor minder geworden zijn.
19 mei 2009 13:18
easyboarder
[mod][color=red]Even tussendoor: vul voor de handigheid je pc configuraties even in, in je profiel! Dit bespaart ons en jezelf veel uitleg :)[/color][/mod]
19 mei 2009 14:41
kyentei
[quote=134769]
ge...wat? mod? =p
19 mei 2009 14:53
shadow
@ Masterwillems: All geprobeerd en nog steeds niet wat ik wil.
@ Anthony: Nvidia instellingen gecheckt en gewijzigd en verschill blijft.
@ Jaspervh: Ik zou niet weten hoe oud die is, ik kreeg 'm met mijn systeem van een vriend :$ *vondt 't wel mooi meegenomen*
@ Easyboarder: Gedaan (A)
even nog ter informatie, 't ligt niet aan de software want ik heb de scherm op diverse systemen getest. Enige waar ik me aan erger is dat ik geen films kan kijken en sommige van mijn achtergronden er heel cheap uitzien.
Bijvoorbaat dank al als iemand me kan helpen(A)
19 mei 2009 16:59
bramt
@ Kyentei : ik dacht ook al : foei daar kreeg ik laatst nog problemen mee ..:| .
[mod]Kan je dit even aan mij verduidelijken via PM a.u.b.[/mod]
19 mei 2009 19:48
theshit1983
Misschien al gedacht aan dat er een breuk of iets met je kabels kan zijn? Dit is misschien een simpele gedachte maar hiermee sluit je wel uit dat het niet daaraan ligt;).
19 mei 2009 22:59
easyboarder
In zulke gevallen krijgt je scherm een extreme blauw, groen of rood kleur. Is dit bij jou het geval Shadow?