Re: Griekenland weigert Streetview
mei 2009
-
robin2130Ik kan me er ergens wel bij indenken, maar aan de andere kant: het is toegestaan om in openbare gebieden foto's te maken, dus ook van mensen. Volgens mij geldt dat voor de hele EU.13 mei 2009 16:49
-
kyenteiWeigert google de streetview, of is de naam van het nieuwsbericht gewoon compleet fout?13 mei 2009 18:42
-
erwin_w@Kyentei,
De titel is niet correct, klinkt ook vreemd dat Google zelf hun dienst weigeren.
Het gaat om dat Griekenland de Google Streetview weigert.
Dus even aan de uploader, graag de titel aanpassen.13 mei 2009 18:46 -
kaboomskiWat een grove fout van me :$, het had inderdaad 'Griekenland weigert Streetview' moeten zijn. Heb ik intussen dan ook veranderd.13 mei 2009 19:54
-
nickkZelf is dit van Griekenland een goede zet, wij krijgen anders steeds minder privacy. Momenteel is haast in elke grote stad in Europa (Parijs, Amsterdam e.d) al mogelijk om mee te genieten van de auto's, mensen die er lopen/staan.
Wat Robin2130 al gezegt, als dit is toegestaan, hebben we over een paar jaar totaal geen privacy meer op straat (en in onze tuin ;)) ..15 mei 2009 11:23 -
kaboomskiInderdaad, wat Griekenland heeft gedaan had ook Nederland kunnen doen. E?n foto kan ik begrijpen, maar er is van totale wijken foto's gemaakt. Zo zou een kwaadwillende zijn daden kunnen voorbereiden en eventueel vluchtwegen kunnen selecteren :o. Beetje nalatig van Nederland...15 mei 2009 15:43
-
masterwillems[quote]Wat Robin2130 al gezegt, als dit is toegestaan[/quote]
Wettelijk gezien is dit ook toegestaan.
Alleen is de wet opgezet voor "familie kiekjes" of wat professionelere fotografie en hadden ze dit niet bedacht toen ze de wet maakten. Er moet ergens wel een grens blijven van wat mag en niet mag.15 mei 2009 17:33 -
kaboomskiIn Japan zijn ze blijkbaar nu ook 'wakker geworden'. In verband met privacy worden alle foto's opnieuw genomen met de camera wat lager. Zie hier het nieuwsartikel. De foto's zijn zo genomen dat er over hekken en schuttingen gekeken kan worden. Nu wordt de camera 40 centimeter lager geplaatst. Ik vind eigenlijk gewoon dat Nederland ook hier wat aan moet doen. Ze kunnen toch niet zomaar alles fotograferen? Net zoals MasterWillems al zegt:
[quote]Wettelijk gezien is dit ook toegestaan.
Alleen is de wet opgezet voor "familie kiekjes" of wat professionelere fotografie en hadden ze dit niet bedacht toen ze de wet maakten. Er moet ergens wel een grens blijven van wat mag en niet mag.[/quote]
Google spreekt dat ze een goede privacy bied aan allerlei diensten, maar ik vind dit niet echt meer een goede privacy :^) Ik vind dat ze te ver gaan. Waar is de grens?
[mod]Linkfix .. [/mod]15 mei 2009 20:41 -
nickkUit het artikel van Kaboomski blijkt dat we er in Nederland ook al een 'stokje' voor hebben gestoken: [quote]Google Nederland liet bij die gelegenheid weten foto's waarover wordt geklaagd desgewenst te zullen verwijderen.[/quote]
Waarschijnlijk zullen hier ook niet zo snel als bij Japan nieuwe foto's worden genomen, dit mede door dat we hier niet veel hoogteverschil hebben. Als er meerdere landen hier bezwaar tegen maken (privacy-inbreuk) gebeurt dit ook gewoon in Nederland. Het zal me niet verbazen als Google over een paar jaar gewoon een dikke boete moet gaan betalen ..15 mei 2009 20:47