Misschien is het je nog niet opgevallen maar Acer beweerde al dat ze Windows 7 op 23 oktober in de winkel hebben liggen, ook vindt ik je stelling 'hoe eerder des te beter (Y)' erg apart.
Je weet hopelijk zelf wel hoe eerder je iets uitgeeft hoe slechter het 'kan' worden. Ik heb liever een systeem dat dan een jaar later uitkomt zonder dat die allemaal pleisters nodig heeft om de stabiliteit/veiligheid garandeert.
(Ik zeg niet dat Windows7 slecht is .. )
12 mei 2009 16:13
reinout95
Ik vind het wel weer jammer om te moeten lezen dat sommige zeggen 'qua werk-snelheid is er niet veel verschil tussen Vista en 7 RC1'
Maar ik denk/hoop dat 7 minder 'slopend' is voor je pc dan Vista. Vista werkte bij mijn nieuwe pc eerst hartstikke soepel en snel, nu het tegendeel 'stijf' en sloom (niet traag maar meer sloom omdat hij soms nog wel zijn snelle momenten heeft).
12 mei 2009 16:51
bramt
hmm, hou je er rekening mee dat windows 7 over een jaar net zo traag/sloom kan zijn? je hebt hier gewoon minder opstaan enzo;)
12 mei 2009 19:06
matthijsk
Mag ik je er even op wijzen?
Als je een kale vista versie draait, staan er standaard tussen de 70 en 90 processen open bij het opstarten.
Bij windows 7 is dit meestal tussen de 35 en de 45, dit komt omdat Windows veel minder processen is gaan draaien. Ook is de kernel grote gereduceerd en zijn er voor velen al dan niet zichtbare onderliggende wijzigingen aangebracht in Windows die de stabiliteit, snelheid en veiligheid moeten verbeteren.
12 mei 2009 19:08
bramt
ja dat begrijp ik wel, maar houd er rekening mee dat je een vista die je al een jaar draait, slecht kunt vergelijken met een windows Se7en van een week oud?, daar staat gewoon nog minder zooi enzo op.
Maar ik ben het even goed wel met je eens hoor;) ( ook al wist ik dat al)
Btw: tussen de feestdagen en 23 oktober zit volgens mij nog steeds ongeveer een maand verschil.., dus het zit niet echt op 1 lijn wat er beweert word in het artikel ( naar mijn mening word beweert dat "er niet veel verschil zit" in de 2 data.)
12 mei 2009 19:14
easyboarder
[quote] Als je een kale vista versie draait, staan er standaard tussen de 70 en 90 processen open bij het opstarten. [/quote]
Zoveel nu ook weer niet (afgezien van pre-installed versies op laptops)
[quote] Bij windows 7 is dit meestal tussen de 35 en de 45, dit komt omdat Windows veel minder processen is gaan draaien. [/quote]
Als je een kale installatie doet van Vista business draai je ook iets in de 30 processenvoor de 32 bit versie althans. Dit vind ik erg netjes.
14 mei 2009 14:46
matthijsk
Misschien voor de Business Versie wel maar voor de Home Premium zeker niet.
14 mei 2009 15:39
theshit1983
Uh ik wil niet heel raar overkomen maar ik heb met x86 Vista Home Premium max 15 proccessen draaien;).
14 mei 2009 16:21
matthijsk
Ja dat klopt, als je niet als administrator bent ingelogd, maar kijk maar eens wat voor processen er op de achtergrond draaien die voor de gewone gebruiker niet zichtbaar zijn. Zie onderstaand logboek, let op dit is geen kale windows installatie.