VOB bestand beschadigd?
mei 2009
-
sparkyHallo, wij hebben op school een filmproject lopen.
Nu naderen we het einde van ons filmproject en mag de montage beginnen.
Ikzelf doe dus de volledige montage. het is een eenvoudige camera, dat werkt met dvd'tjes.
Met Xilisoft dvd ripper zet ik de VOB bestanden van de dvd om naar AVI bestanden om zo verder te monteren.
Nu heb ik bij een bepaald bestand een probleem. Hij zet enkel de eerste 20 seconden om.
Ik heb toen nog een ander programma gebruikt, maar steeds hetzelfde resultaat. Na zelf een programma als "fixvts" te gebruiken om VOB bestanden te herstellen heeft dit geen resultaat gehad.
het VOB bestand zelf kan ik zonder problemen afspelen. De kwaliteit is goed.
Om de opnames opnieuw te doen hebben we helaas te weinig tijd.
Bij deze, heeft er iemand een oplossing om mijn VOB probleem op te lossen?
Betreffend het VOB bestand te bewerken (knippen/plakken) of liever, meteen in AVI om te zetten , om zoals de rest van de film, af te werken.
06 mei 2009 20:37 -
lorre851Heb ik ook al eens gehad, met een AVI - bestand. Ik heb elke mogelijke converter gebruikt, maar niets hielp. Hij stopte al op 40 seconden van de 5 minuten :p
Nu, ik heb dat opgelost met Screen Capture Software, fraps in mijn geval. Je zet het filmpje op en je neemt het helemaal op.06 mei 2009 21:22 -
leviathanOp welke hardware probeer je het overzetten? Misschien kan die het niet aan en overflowen er buffers.06 mei 2009 21:26
-
sparky[quote=134183]
Lijkt mij nog een slim idee! Zal ik morgen zeker eens proberen. Bedankt! (hopelijk niet al te veel kwaliteitsverlies)
[quote=134184]
Ik doe dat op mijn laptop. Ik denk niet dat dat een probleem mag vormen voor mijn laptop. Hij werkt echt enorm goed & snel. Mijn specs liggen ook niet echt laag denk ik. en als zelf zware games lukken.
IK denk echter gewoon puur dat videobestand.
Maar zoals ik al zei, kzal morgen even de manier van lorre851 proberen. Mochten er nog oplossingen binnenkomen die het VOB bestand toch kunnen herstellen , ik hoor het graag06 mei 2009 22:24 -
matthijskWaarom importeer je het VOB bestand niet direct in een programma zoals Adobe Premiere Pro?07 mei 2009 19:22