Klopt het nu dat Windows7 5 mei uitkomt? En, is dat dan alleen de engelse versie, of zijn dat al meerde talen?
Zo nee: hoelang zal het duren voordat de vertaalde versies uitkomen?
Offtopic:
ik heb zojuist een premiumaccount genomen en wil gelijk wel eens de poll-functie zien: dus de vraag: "Ga jij Windows 7 aanschaffen?"
Groet,
Igor ;)
27 april 2009 17:34
nickk
Windows 7 komt op 5 mei uit voor publieke gebruikers. MSDN/TechNet gebruikers krijgen hem al op 30 april. De versie is in het Engels en nog wat andere talen, maar geen Nederlands.
Er komt dus geen vertaalde versie voor Windows 7 legaal vrij voor Nederlands. Na de RTM duurt het nog 15/14 dagen voordat de Nederlandse versie uitkomt.
27 april 2009 17:37
igor
Ok.
Slechts 15/14 dagen!? Dat is dus ergens rond eind mei, begin juni?
Dat valt dan reuze mee: ik hoorde dat het soms maanden kan duren voordat vertaalde versies uitkomen...
27 april 2009 18:09
nickk
RTM is wat anders dan RC, h?.
RC = Release Candidate
RTM = Release to Manufacturer
Nu is de RC (vanaf 5 mei) beschikbaar en de RTM is de final versie van Windows 7, dus verwacht rond Q4 2009/Q1 2010. Dus dat is nog even wachten ;)
27 april 2009 18:32
igor
Oh, ok. Daarmee ben ik dan in de war.
Maar, als ik vragen mag: waar dient de RC dan precies voor? Is dat een soort allerlaatste beta versie die in principe al wel correct zou moeten werken?
27 april 2009 18:34
nickk
De RC is eigenlijk de finalversie van Windows 7. Als in deze versie geen fouten (=lees bugs) worden gevonden is dit de eindversie. Dit kan je dus zien als de voorloper van de eindversie.
27 april 2009 18:35
igor
Ok, maar: op 5 mei komt deze uit: dat wil niet zeggen dat hij al te koop is in de winkel, toch? Maar, hoe (en wie) kun je er dan wel aan komen?
27 april 2009 18:37
erwin_w
Gewoon op de legale manier, dus zodra deze door MS zelf ter download wordt aangeboden ?f als je lid ben van MSDN ?f als de originele versie te koop wordt aangeboden in de winkels.
27 april 2009 19:34
igor
Ok, maar de versie die door MS ter download wordt gesteld, die verloopt zeker als de final version uit komt (in de winkels)?
27 april 2009 19:39
erwin_w
Daar zal je denk ik wel rekening mee moeten houden, tot nu toe hebben ze dat met alle versies zo gedaan (zover ik mij kan herinneren dan).
Gewoon even geduld hebben, voor sommige moeilijk maar toch even volhouden.