-
jaspervh
Hoezo nou weer de titanic van microsoft?
Vista is geen flop.
10 april 2009 19:25
-
kyentei
[quote=132625]
Even in deze termen dan maar. Vista drijft nog steeds, maar vaart niet op de optimale snelheid.
10 april 2009 19:29
-
timenting
Ze hebben wel gelijk, windows xp is straks een verouderd OS, omdat windows vista en windows 7 er dan ook al zijn. Ook komt windows XP uit 2001 dat is alweer 8 jaar geleden toch ?
10 april 2009 19:57
-
bramt
ja, je hebt gelijk, maar ik heb in windows vista eigenlijk nog nooit problemen gehad, heb hooguit 1 keer in de gehele tijd een blauw scherm gehad., IK heb niks te klagen over vista
10 april 2009 19:58
-
sparkey
Ik ook niet, alleen qua snelheid vind ik XP toch beter dan Vista.
10 april 2009 20:00
-
bramt
jep
10 april 2009 20:03
-
mzq9300
Als ik nu een nieuwe systeem zou moeten kopen ga ik voor xp x64.
Als ik het niet kan kopen dan maar downen.
Nu draai ik trouwens een supersnelle vista, maar met xp draait het nog veel beter.
Ik heb het geluk dat al mijn drivers heel stabiel zijn. Blue screens alleen bij het overklokken.
Erg jammer... betekent dit ook dat bijv. Internet Explorer 9 niet meer op xp kan?
10 april 2009 20:41
-
sparkey
[quote=132639]Ik denk van niet, aangezien Microsoft per 14 April geen updates meer uitbrengt voor Windows XP.
10 april 2009 20:45
-
kyentei
Updates en applicaties zijn toch heel verschillend. Ik kan me lastig voorstellen dat ze IE9 niet voor ook voor XP maken. Echter zal de support wel verlopen en zulle nieuwere applicaties misschien niet (volledig) op XP functioneren.
10 april 2009 20:50
-
igor
Hadden ze de stekker niet beter uit XP kunnen trekken als Windows 7 op de markt was? Ik bedoel: er zit nu toch voor veel mensen een periode waar ze hun pc niet goed up to date kunnen houden. Als ze dat wel zouden willen zouden ze dus Vista moeten aanschaffen, om eventueel later Windows 7 te kopen.
Nog een andere vraag: er worden geen nieuwe updates beschikbaar gesteld. Maar als je nu op een pc XP opnieuw installeert, zijn dan wel de oude updates nog beschikbaar? Ik ga daar wel vanuit...
11 april 2009 12:23
-
matthijsk
Ik heb nooit gezegd dat vista een rampenbak is, ik ervaar het alleen wel zo. In verhouding tot XP en W7 is het gewoon te traag als je wilt multitasken. Als ik aan het programmeren (software) ben en bijv. Visual studio en de adobe CS3 suite open heb staan en dan ook nog dingen zoals FF dan is vista te traag voor woorden. Echter heb ik dit probleem niet op W7 en veel minder op XP dus vandaar mijn uitspraak hierover.
Verder had ik als ik MS was gewacht tot W7 dan ook daadwerkelijk uit was.
11 april 2009 17:08
-
louwrens
[quote=132660]
Heb nergens last van met FF3 op Vista. Klik op z'n icon en hij is er (ja ook op me oude krot).
@Mzq9300: XP64 is alleen in het engels ;)
Vista 64 is kan veel beter omgaan met 32bit software dan XP 64. (Vista neemt meer RAM, omdat ook de 32 dll's worden geladen om dat te kunnen emuleren).
Heb zelf Vista 64 met 4GB DDR2-800, werkt heerlijk snel en soepel. Laptops hebben meestal DDR2-533, ongeveer evensnel als DDR 400...
11 april 2009 21:06
-
timenting
Even om de jarenlange discusie Windows XP vs Windows Vista te laten bij wat het is.
Is het dan ook zo dat microsoft nu de zoek actie van iligale windows versies in XP stopzet ?
11 april 2009 21:34
-
lesser
Zijn alle ''ouwe'' updates na een herinstalatie nog beschikbaar? of worden er egt alleen maar pathces om lekken te dichten uit gebracht?
11 april 2009 21:58
-
matthijsk
Nee, die strijd zullen ze blijven voeren. En ja als het goed is zijn die dan nog steeds beschikbaar.
11 april 2009 22:28
-
timenting
Nog geen geluk dus, maar zoals ik al eerder heb aangegeven windows xp is nu ook al 8 jaren oud he.
Dat we dat niet vergeten, als windows 7 straks komt dan moeten we windows XP denk ik langzaam vergeten.
Aangezien veel mensen windowns Vista niet kunnen aanschaffen omdat hun computer het gewoon niet trekt.
En waarom trekt hun computer het niet, nou windows XP draaide altijd prima op 512 MB ram geheugen, maar windows vista loopt pas echt soepel op 3 GB geheugen ( na mijn mening ).
Daarom zijn mensen langer op Windows Xp blijfen hangen dan gehoopt denk ik.
En nu Windows 7 uit zal komen, zou men met hun pc met 512 mb ram geheugen, het misschien wel aankunnen.
Maar dat duurt allemaal nog wel even.
Andere reacties over het onderwerp zelf ?
11 april 2009 23:07
-
patje
... nogal dom van microsoft om over 4 dagen al zonder pardon de updates stop te zetten en de comatibilliteit van windows xp te stoppen,
maar ik denk ook dat het komt omdat de games van nu directX 10 ondersteunen en gebruiken en xp maar tot directx 9.0c gaat (alleen als je hackt kan je dx 10 gebruiken)
11 april 2009 23:09
-
stimo
Maar wat heeft het voor nut om directx 10 te gebruiken je game ziet er tocht net zo uit als bij directx 9 ?
11 april 2009 23:12
-
louwrens
[quote=132687]
:|
Verschillen zijn er echt wel: [url]http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpoZGma/ATI_versus_nVidia_performance_bij_DirectX_10/1[/url] Artikel is wat oud, oude grafkaarten... Maar blijft DX10.
Zoek de verschillen:
[img]http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/05/directxflightsimulator.jpg[/img]
Zoek maar eens op Google: "DX9 DX10" .
11 april 2009 23:40
-
igor
Wow :O Wat een verschil! Hoe realistisch kunnen ze het tegenwoordig maken!?
12 april 2009 00:39
-
kyentei
[quote=132689]
Dit is ongeveer al 2 jaar bekend ;)
12 april 2009 01:05
-
wesley123
ik heb zelf echt een hekel aan vista, het is uiteindelijk echt een flop geworden, zelfs bill gates heeft gezegt dat vista waardeloos was dus dat zeg tmij genoeg.
Aan vista klopt iets heel er gniet, mijn moeders pc liep vast toen ze het logboek wou bekijken wat al geopend was, er hoefde niks meer te gebeuren maar de aplicatie loopt vast.
Verder klaagt het UAC al voordat je uberhaupt iets hebt gedaan, windows vista is echt een flop geworden, zelfs met het admin account meot je dingen nog extra als admin uitvoeren, daar snap ik de logica niet van aangezien je al admin bent. Ik hoop dat windows 7 stukken lichter word.
12 april 2009 01:34
-
kyentei
Je praat heel globaal over vista met argumenten die allemaal al geweest zijn. Ook windows XP had her en der haar kuren en kon ook vast lopen. Dat het logboek bij 2maal openen vast loopt is op mijn pc niet het geval.
Bill Gates vond Vista misschien een flop (Wat ik mij slecht kan voorstellen, dat zal wel iets zijn wat je via-via gehoord hebt) en daar loop je mooi achteraan. Richard Stallman zegt dat je beter op Linux kan werken en dat doe je tot dusver ook nog niet. Je neemt dus alleen slappe argumenten die in je eigen voordeel werken.
Uiteraard zijn er bij applicaties die zich dieper in het systeem integreren administrator rechten nodig om uit te voeren, en dan heb je wat om over te zeuren. Maar dit maakt het ook voor virussen een stuk lastiger om zichzelf uit te kunnen voeren. Want als je dit niet had was je wel aan het klagen over de slechte beveiliging.
Tevens is UAC via een simpele handeling uit te schakelen en ben je overal van af.
Kortom, je argumenten zijn slap, gebaseerd op de meningen van anderen (je komt tenslotte ook met argumenten van anderen) en je denkt niet na bij overige factoren (Voldoet de computer van je moeder wel aan de vereiste specificaties?; Oh, nog iets om over te struikelen, vista is zwaarder! Maar hey, neem ook de verschillen tussen windows 98 en XP eens door, daar zit ook een groot verschil tussen.)
Als mensen maar wat te klagen hebben zijn ze blij.
12 april 2009 02:23
-
stimo
Maar ik bedoel in ik zie helemaal geen verschil tussen in game screenshots van COD5 met de mijne met xp en tussen die van de gene die vista heeft.
12 april 2009 10:14
-
easyboarder
Dat komt omdat COD5 helemaal geen ondersteuning biedt voor DX10 ;) pas met DX10 games zul je verschil zien.
12 april 2009 13:02
-
mzq9300
[quote=132691]
Misschien dat je moeder een snelle pc moet kopen?
Met mijn systeempje heb ik nooit last van vastlopers, altijd supersnel.
Trouwens, via een hack kan je dx10 onder xp werkend krijgen.
12 april 2009 18:52
-
kyentei
Mzq9300, dat zijn illegale praktijken en die mogen niet aangeboden worden op TweakWindows.nl, zelfs aanleiding tot is eigenlijk al verboden. ^.~
12 april 2009 18:57
-
cweas2009soft
ik blijf bij windows xp mijn oude xp pc van 5 jaar is veel sneller dan mijn nieuwe laptop met vista die 5 minuten met opstarten duurt
vista is wel mooier maar xp veel sneller
13 april 2009 17:55
-
2103
Ik zal mijn vriend echt missen, want ik heb nog nooit een probleem met mijn computer gehad...
Ik ga wel wachten op Windows Se7en, maar Windows Vista is te slecht.
[i][i][i]Goodbye Windows XP!!! [/i][/i][/i] : -(
[i]
Het was fijn om XP te kennen... maar nu is het dus over...[/i]
16 april 2009 16:44
-
jensen
ik ben blij dat die windows xp van de baan is
16 april 2009 16:51
-
windows7
[quote=132878]Waarom?
16 april 2009 17:00
-
erwin_w
Mensen,
Als jullie hier vermelden dat iets slecht is, niet deugt of wat dan ook dan zou het fijn zijn dat jullie dit eens onderbouwen.
Dit alles is snel gezegd maar geef dan ook eens wat achtergrond info waarom je dat schrijft en meent i.p.v alleen te schrijven dat het slecht is o.i.d.
16 april 2009 17:03
-
jensen
[quote=132881]waarom?
omdat windows vista goed is en xp zit om de haverklap vast, en is lelijk,
als je vista slecht vind is dat puur pshighisch
UAC kan je uitzetten enz. dus dan is je vista goed
vista is mooi, kan veel meer aan enzo... maar xp, kan niet veel aan, en is bovendien ook nog moeilijker, dus ik snap niet waarom voor xp kiezen.
16 april 2009 18:14
-
kyentei
Pshighisch? Woah, die staat niet in mijn woordenboek. Psychisch misschien?
Vista is niet slecht met UAC aan. XP is geavanceerder dan vista, puur omdat alle functies in 1 XP zitten. Ik ben blij dat je met vista home premium nog bij je services kan komen, aangezien veel dingen voor ultimate bewaard zijn, pure onzin. Echter moet je met je tijd mee gaan en vind ik dat mensen wel heel dramatisch doen over een overstap naar een ander OS.
16 april 2009 18:27
-
bramt
ja dat klopt, toen ik vista aanschafte werd er gezegd dat er alleen maar problemen mee waren en dat het nutteloos was.
Ik ben het hier zelf niet mee eens, ik draai al 2-3jaar vista maar heb nog nooit problemen gehad of een blauw scherm gezien...
Ik vind het zelf beter dan XP , maar daar schijnen de meningen nogal verdeeld over te zijn...
16 april 2009 18:40
-
koenh
[quote=132887]
Wil ik je toch even op een bepaald punt wijzen.
Waarom sommige mensen kiezen voor xp of dualboot xp vista is:
Vooral Oude games zoals COD2 lopen beter in XP dan in Vista.
Men is XP gewend en is zo koppig om niet over te willen stappen op Vista. Of hun pc kan het niet aan en men wil of kan geen nieuwe pc kopen. (budget).
Ik heb zelf alleen Vista en ben daar een groot voorstander van ;) Het is maar dat je het even weet ;)
16 april 2009 19:32
-
patje
ik heb snel geupgrade naar vista
loopt net zo goed als xp hoor , ik game gewoon rustig met een ouwe pc
(amd athlon xp 2000+ erin en vista werkt 100% goed)
in xp had ik vaak bluescreens zonder reden (pfn_list_corrupt e.d.)
16 april 2009 19:43
-
kyentei
En ik weet z?ker dat jullie toch allemaal eens tegen jullie opa/oma gezegd hebben, of minimaal gedacht hebben, dat ze met hun tijd mee moesten gaan. Een computer moesten aanschaffen en moesten internetten. (Sommigen doen dit dan wel, maar het meerendeel niet). En toch wil iedereen bij XP blijven hangen en dus ??k niet met de tijd mee gaan - wat enig.
@Koenh:
Dan ga je CoD4 of CoD5 spelen ^.~
16 april 2009 20:10