-
sparky
MMS standaard openen met VLC
Hallo. Ik maak altijd gebruik voor films af te spelen met VLC. Vind dit een enorm goed programma. Ook kijk ik wel eens online streams.
Nu vind ik het wel vervelend dat ik voortdurend naar media > netwerk en vervolgens het MMS adres in te geven.
Snelkoppeling
Ik heb dus een snelkoppeling op mijn bureaublad gemaakt. de MMS url ingegeven , het een naam en pictogram gegeven.
Maar wanneer ik erop klik kom ik uit in Windows Media Player.
Standaardprogramma's
Dus maar even gaan kijken bij standaardprogramma's en daar stond inderdaad dat MMS automatisch geopend wordt met Windows Media Player.
Wil ik een ander programma toewijzen en krijg ik enkel de mogelijk om Windows Media Player te selecteren.
Een mogelijkheid om handmatig een programma toe te wijzen staat er echter niet in.
Zoeken?
Gezocht op tags als "VLC MMS openen" en "VLC MMS windows media player" en degelijke leverde weinig resultaten.
Wel kwam ik op een site waar je dit kon doen, maar dit was helaas voor het OSX.
Indien iemand een mogelijkheid weet, ik hoor het graag
Alvast bedankt ;)
14 maart 2009 11:08
-
caspar
15 maart 2009 11:13
-
sparky
[quote=131381]
Euhm, ik heb de resultaten even bekeken er zit echter niks opvallends in wat ik kan gebruiken.
Kan je misschien specifieke links sturen naar iets.
15 maart 2009 11:41
-
nickk
Probeer dit eens:
Ga naar start - regedit - en ga naar 'HKEY_CLASSES_ROOT\mms\shell\open\command' en klik op standaard, staat daar het pad van Windows Media Player?, veranderd het pad naar deze: [code]"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" "%L"[/code]Dus het volledige adres naar de mediaplayer toe.
Of voeg het volgende *.reg bestandje toe aan je register
[code]Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\mms]
@="URL:MMS Protocol"
"URL Protocol"=""
[HKEY_CLASSES_ROOT\mms\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\VideoLAN\\VLC\\vlc.exe\" \"%L\""
[/code]
Start notepad/kladblok op en zet dit er in (hierboven) en sla het op als alle bestanden met de naam regje.reg, als er maar achter de naam .reg staat. Als het goed is, opent nu vlc zich standaard bij een MMS file.
15 maart 2009 13:13