-
kaboomski
Deze download bevat een virus ?! ZoneAlarm Security Suite hield 'm bij mij tegen.
13 maart 2009 08:11
-
erwin_w
@Kaboomski,
Om het zeker te stellen heb ik deze ook gedownload en geen virus/trojan horse of wat dan ook gevonden.
Het kan nl. zijn dat sommige virusscanners te makkelijk een melding maken van virussen e.d. van zulke programma's terwijl dat niet zo is.
Natuurlijk niet vreemd om dit te melden natuurlijk want je kan niet zeker genoeg zijn maar let op dat je dit niet te snel roept.
Om geen risico te lopen heb ik de bijlage verwijderd en een direct link geplaatst naar de website en downloadlink.
Op de site staat vermeld dat dit geen hackprogramma is en daarom zal die melding van de virusscanner wel tevoorschijnkomen. Lees de site even goed door, daar staat wat over vermeld.
13 maart 2009 08:23
-
kaboomski
Ik heb een screenshot toegevoegd. Er staat duidelijk 'not-a-virus', maar ik heb dit wel eens meer meegemaakt en toen ging het duidelijk om een trojan.
[img]http://img13.imageshack.us/img13/1696/virussxj.jpg[/img]
13 maart 2009 09:08
-
kyentei
Klopt, deze applicatie is geen virus. Ik maak al een lange tijd gebruik van de nieuwste beta van deze applicatie. Echter vroeg ik mij wel af of het een hackprogramma is of niet, want afgezien van het scannen van IP-adressen in je netwerk ?f op het internet kan deze applicatie ook poorten scannen en informatie vrijgeven over het besturingssysteem op het desbetreffende systeem, waarna eventuele zogenaamde exploits kunnen worden uitgevoerd.
13 maart 2009 11:37
-
lorre851
Omdat het een portscanner is, kunnen sommige scanners dit programma zien als een potenti?le bedreiging, maar er zit zeker geen torjan of worm in verwerkt.
13 maart 2009 12:07
-
leviathan
Het is een poortscanner. Poortscanners zelf zijn ongevaarlijk, maar worden gebruikt in virussen etc. Vandaar dat deze zo aangemerkt wordt. Virusscanners kunnen geen onderscheid maken tussen poortscanners die voor goede doeleinden gebruikt worden en welke voor slechte doeleinden gebruikt worden. Daarom worden ze allemaal maar geblacklist.
13 maart 2009 12:55
-
louwrens
Nergens last van met Avira
13 maart 2009 19:34