dit probleem heb ik sinds een week of 2, ik kan geen word art of tekstvak ofzo meer invoegen, en hij sluit heel vaak af ( reageert niet) en onthoud soms niet alle informatie , dit is verschrikkelijk irritant en lastig om een werkstuk te maken, wie kan helpen?
Het probleem is er bij het opstarten 2x en tijdens het werken
Ik kan geen ik kan geen word art of tekstvak meer invoegen
en hij sluit heel vaak af (reageert niet) dan onthoud hij soms niet alle informatie.
Dit is verschrikkelijk irritant en lastig om een werkstuk te maken.
Hier nog een uitleg van wat ik doe en wat er gebeurt :
Ik start word op > Melding: Word kan het werkbestand niet maken. Controleer de omgevingsvariabele temp. > Ik druk OK > Word opent > Geeft dezelfde melding : " " > Ik kan gewoon een tekst typen > ik wil bijvoorbeeld een WordArt invoegen > Melding( dezelfde ) " " Word sluit af/ met geluk kan ik verder werken.
Hij sluit ook vaak af wanneer ik gewoon aan het werk ben, hierbij worden soms wel en soms niet alle gegevens bewaard.
Ik wil niemand beschuldigen maar zou dit te maken kunnen hebben met een van de tweaks? weet dat niemand aansprakelijk is)
Met zo weinig informatie die jij aan ons geeft is het (on)mogelijk om hier een oplossing voor te geven. Wat ik uit de OP kan halen is "Word kan het werkbestand niet maken, controleer de omgevingsvriable temp". Om welke Word gaat het, wanneer krijg je de foutmelding, waar en wat heb je al gezocht?
Dit topic sluit ik tijdelijk, omdat het te weinig informatie geeft over het probleem en de Interpunctie ook niet overal 100% goed is.
Na nog even op de "Orginele Titel" van dit topic op Google te hebben gezocht, vindt ik genoeg informatie, dus de volgende stap is aan jouw. Indien je niet weet hoe Google werkt.
[mod]Tijdelijk Topic-Lock, topic wordt weer geopend wanneer de OP is aangepast en ??n van de Crew is ingelicht
Topic Unlock, genoeg aangepast in OP.[/mod]
03 maart 2009 19:24
matthijsk
Controleer de map TEMP
Een ongeldige TEMP-omgevingsvariabele kan problemen met het programma Office Setup veroorzaken. Controleer of de tijdelijke mappen correct zijn ingesteld.
Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem. In het dialoogvenster Systeemeigenschappen klikt u op het tabblad Omgeving.
Op dit tabblad worden de huidige systeem- en gebruikersvariabelen vermeld. Zoek onder Gebruikersvariabelen naar de instellingen voor de gegevensvariabele TEMP. Controleer of de mappen die door deze variabelen worden vermeld, daadwerkelijk bestaan en een geldige mapnaam hebben. Controleer ook of de vaste schijf waarop de mappen zich bevinden, ten minste 50 MB ruimte vrij heeft en of u de juiste machtigingen voor deze mappen hebt.
Verwijder regelmatig overgebleven tijdelijke bestanden van uw systeem. Als eerste moet u de locatie van uw Windows Temp-map vaststellen en de geldigheid van de TEMP-omgevingsvariabelen controleren. Ga hiervoor als volgt te werk: 1. Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
2. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeem.
3. Klik op Omgevingsvariabelen op het tabblad Geavanceerd van het dialoogvenster Systeemeigenschappen.
U ziet het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam met de kolommen Variabele en Waarde. Dit zijn de omgevingsvariabelen TMP en TEMP.
Een voorbeeld van een geldige instelling is:
TEMP = C:\WINNT\TEMP
-of-
TMP = C:\WINNT\TEMP
Als een variabele TEMP (of TMP) niet wordt vermeld, voert u de volgende stappen uit:
a. Klik op Nieuw en typ TEMP in het vak Naam van variabele.
b. Druk op TAB om naar het vak Waarde van variabele te gaan en typ C:\WINNT\Temp (of een andere geldige pad- en mapnaam).
c. Klik op OK om deze waarden toe te voegen aan het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam.
4. Klik op OK om het dialoogvenster Omgevingsvariabelen te sluiten. Klik nogmaals op OK om het dialoogvenster Systeemeigenschappen te sluiten en sluit het Configuratiescherm.
5. Start Windows Verkenner en ga naar een map met dezelfde naam en locatie in het vak Gebruikersvariabelen voor gebruikersnaam. Als de map niet bestaat, maakt u deze alsnog. Een ongeldige TEMP-instelling kan ernstige problemen opleveren voor Microsoft Windows en het Office Setup-programma. Als de map waarnaar de omgevingsvariabele verwijst, niet bestaat, opent u Windows Verkenner en maakt u een nieuwe TEMP-map op deze locatie, of herhaalt u stap 1 tot en met 3 om de omgevingsvariabele TEMP in te stellen op een geldige locatie.
6. Controleer of er voldoende vrije ruimte beschikbaar is op het station met de map TEMP. In principe moet er ten minste 50 MB vrije ruimte zijn op de vaste schijf met de map TEMP.
7. Controleer of de map TEMP leeg is. Als bestanden aanwezig zijn, kunt u alle *.tmp-bestanden die niet in gebruik zijn, verwijderen. Deze bestanden hebben doorgaans een wijzigingsdatum die vroeger is dan de datum van de huidige Windows-sessie. Het wordt aangeraden het hulpprogramma Schijfopruiming te gebruiken om deze ongebruikte tijdelijke bestanden te verwijderen (zie de sectie "Hulpprogramma Schijfopruiming" verderop in dit artikel).
Opmerking Sluit alle Windows-programma's af voordat u *.tmp-bestanden verwijdert. Actieve programma's maken en gebruiken namelijk tijdelijke bestanden.
Dit zou het moeten doen.
03 maart 2009 21:33
bramt
Ik heb het probleem nu toch gevonden : Ik heb een tijdje geleden een tweak hier uitgevoerd : 50% sneller browsen in vista , dit moest je doen door een virtuele hdd te maken met RAMDISK ik heb nu nog iemand met dit probleem gevonden, ik heb RAMDISK al van me pc gehaald maar krijg de virtuele hdd nog niet weg, waarschijnlijk zal ik weer andere instellingen moeten doen. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
ik raad dus ook iedereen aan de tweak : 50% sneller browsen met windows Vista niet te gebruiken!
het is voor je eigen bestwil. ;)
dus als iemand weet hoe ik het weer zo krijg dat de bestanden niet meer via die virtuele hdd lopen maar weer gewoon via de hdd dan wil ik het graag weten, alvast bedankt.
[mod]Hoofdlettergebruik nog steeds niet toegestaan en 'groetjes' doen is niet nodig.
Je raad wel aan deze niet te gebruiken maar wie zegt dat iedereen hiermee problemen krijgt, zijn er bewijzen van exclusief jou melding?[/mod]
03 maart 2009 21:59
nickk
Dat je nu bij je argument een conclusie (website) hebt gevonden (gegeven), hoeft nog niet te betekenen dat het ook zo is.
Hoeveel mensen hebben niet Microsoft Windows Vista + Office 2007 + 50% sneller browsen met Windows Vista? Het zal natuurlijk een heleboel procenten kelderen omdat niet iedereen die tweak uitvoerd, maar het zullen nog een heleboel zijn.
Het kan aan v??l meer dingen liggen, dan alleen die ene tweak. Het is natuurlijk mooi dat het is opgelost door de tweak te 'uninstallen'.
De standaard fix die voor dit probleem op internet rondzwerft is al gegeven door Matthijsk.
04 maart 2009 19:35
bramt
hoe kan ik de registers weer in de oude waarden instellen? het probleem is namelijk nog niet minder geworden maar weet ook nog niet precies hoe ik het op moet lossen..
Daar wordt de volgende oplossing (in de reactie's gegeven)
[quote]Hallo er is iets misgegaan met de instalatie en nu wil ik de ram disk verwijderen. Iemand een idee hoe dit moet ? [..]
gewoon de setup ( als je die nog hebt) opnieuw uitvoeren als administrator en dan deinstalleren.[/quote]Hier vraagt iemand dat er iets mis is gegaan met de installatie, maar ik verwacht dat je hem ook zo kan uninstallen.
04 maart 2009 19:51
bramt
heb het zojuist opgelost..., helaas niet met (goede) hulp van dit forum maar toch.... ;)
06 maart 2009 18:40
nickk
[quote=130937]Kan je ook even aangeven hoe je het gedaan hebt, is wel makkelijk voor mensen met hetzelfde probleem.
06 maart 2009 18:46
bramt
ja ik was al bezig met schrijven, moest alleen even kijken hoe ik het had gedaan;)
eerst maak gewoon ergens in de pc, zolang het maar in c:\temp is ( dus gewoon een map op je HDD) en geef hem een naam naar keuze bijvoorbeeld : Geschiedenis.
Open Internet Explorer, klik Tools of Extra in het Nederlands, ga vervolgens naar Internetopties en onder de tab Algemeen of General, zoek naar Browser History (Geschiedenis). klik op Settings, en verander de huidige map ( heet nu waarschijnlijk nog RAMDISK ofzo.) in de net gemaakte map aan & klik OK.
Je pc zal nu waarschijnlijk gaan herstarten.
Na de herstart kun je het controleren door een word bestandje ( of gewoon word) aan te klikken.
als het niet heeft gewerkt PM me dan (of plaats hier een reactie) & ik/we zullen je helpen.
[color=red]Mod: Dat laatste is niet nodig, als iemand problemen heeft kan hij dit topic doorlezen of op Google zoeken en indien nodig een nieuw topic starten, anders valt het onder "kapen van topic's"[/color]
Ik zit met precies hetzelfde topic probleem en ben al heel lang bezig om dit op te lossen en te zoeken op internet.... Toevallig zie ik dit topic met de oplossing van Bramt maar ik begrijp zijn instructie niet goed. Ik heb nu in C:\ een map TEMP aangemaakt maar hoe moet ik die dan nog ook eens een naam geven?
En dan zit ik al vast want ik heb geen IE maar Firefox. en daar zie ik die onderdelen niet staan. Kan ik hulp krijgen, want ik wil heel graag dat probleem met die omgevingsvariabele en "Word kan het werkbestand niet maken" oplossen.